کد خبر: ۱۳۱۳۸۶
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۴/۳۰

پیش بینی چهره خبرساز سابق از آینده بورس و رفتار سهامداران بعد از مجامع

پیش بینی چهره خبرساز سابق از آینده بورس و رفتار سهامداران بعد از مجامع

یکی از چهره های خبرساز چند سال بازار سهام با پیش بینی آینده بورس ، رفتار سرمایه گذاران بعد از اتمام فصل مجامع را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد رمضان مدیرعامل سابق هلدینگ خودکفایی آزادگان که با عرضه اولیه قاسم ایران در سال 93 و به دلیل نوسان مثبت و سپس ریزش شدید قیمت سهام به چهره ایی خبرساز تبدیل شده بود در باره شرایط فعلی و آینده بازار سهام به ایرنا گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از اتمام فصل مجامع، سیاست پیش‌رو در بورس حرکت فعالان به سمت سهام‌ بنیادی باشد که با توجه به حجم و اندازه ارزش بازار سرمایه، می‌توان انتظار داشت این گونه سهم‌ها در نیمه دوم سال از اقبال خاصی برخوردار باشند.

وی افزود: تاکنون اکثر مجامع مربوط به سال مالی اسفند 97 برگزار و نماد اکثر سهم‌ها با نسبت قیمت به سود پایین تری بازگشایی شده اند و برخی فعالان حقیقی ترجیح می دهند بعد از برگزاری مجامع و با نسبت قیمت به سود کمتر ، اقدام به خرید سهام موردنظر کنند. این موضوع از جمله عوامل مهمی است که منجر به جابجایی متعدد توسط سهامداران حقیقی می‌شود.

این کارشناس ادامه داد: سیاستی که سهامداران در بازه زمانی منتهی به پایان تیر در پیش گرفته‌اند، ورود به افزایش سرمایه شرکت‌ها و یا دریافت سود نقدی پس از مجامع بوده و بر اساس تجربیات ، تاثیر شوک‌های غیراقتصادی بر بازار بسیارکم است و به نظر می‌رسد بازار پس از نوسان‌هایی، دوباره به روند عادی بازگردد.

رمضان افزود: از این به بعد سرمایه گذاران بیشتر به سمت سهام شرکت هایی پیش خواهند رفت که از دارایی های ثابت و توانمندی سودآوری عملیاتی برخوردارند.

وی با بیان اینکه نوسان های موجود در بازار سرمایه نباید تاثیر خاصی را در تصمیم گیری سهامداران ایجاد کند، افزود: پیش‌بینی می‌شود نوسان قیمتی و عرضه‌های هیجانی موجود در بازار سرمایه در کوتاه‌مدت به پایان و دوباره بازار به تعادل برسد. همچنین سهام‌ توانمند از لحاظ بنیادی از اقبال بیشتری برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ