کد خبر: ۱۳۱۳۹۱
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۴/۳۰

حداقل سرمایه برای تاسیس صرافی در دو گروه از شهر اعلام شد
توسط بانک مرکزی:

حداقل سرمایه برای تاسیس صرافی در دو گروه از شهر اعلام شد

طبق اعلام بانک مرکزی، میزان سرمایه لازم برای تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها در کلانشهرها ۱۲ میلیارد تومان و در سایر شهرها ۶ میلیارد تومان تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی اعلام کرد بر اساس اطلاعیه منتشره در سامانه سنا و به استناد تبصره 2 ماده 11 دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها، حداقل سرمایه جهت تاسیس صرافی در شهرهای بزرگ شامل تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز و کرج مبلغ 12 میلیارد تومان و سایر شهرها مبلغ 6 میلیارد تومان تعیین شده است.

همچنین مقرر شد صرافی‌های مجاز فعلی، حداکثر تا یک بهمن سال 1400، نسبت به افزایش سرمایه بصورت نقد و تطبیق شرایط با سرمایه تعیین‌شده جدید، اقدام کنند.

در صورت پایان مهلت مقرر و عدم تطبیق شرایط شرکت با الزامات فوق، تمدید مجوز فعالیت آن صرافی و رسیدگی به سایر درخواست‌های واصله در بانک مرکزی امکان‌پذیر نخواهد بود.

بنابراین گزارش، بانک مرکزی به آن‌دسته از متقاضیان تاسیس صرافی که پیش از این نسبت به مسدودی یک میلیارد تومان خود اقدام کرده بودند، تکلیف کرده باید کل مبلغ جدید سرمایه تصویب شده یعنی 12 میلیارد تومان را مسدود کنند تا نسبت به تاسیس صرافی آن‌ها اقدام صورت پذیرد.پیش از این باید فقط 25 درصد سرمایه اولیه صرافی‌ها مسدود می‌شد تا تشریفات تاسیس صرافی طی شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ