کد خبر: ۱۳۱۴۱۲
۹:۴ - ۱۳۹۸/۴/۳۱

روایت نماینده مجلس از فساد ۴ خانواده در بازار خودرو / نقش معاون وزارت صنعت

روایت نماینده مجلس از فساد ۴ خانواده در بازار خودرو / نقش معاون وزارت صنعت

نماینده مجلس با اشاره به واردات خودرو توسط چهار خانواده و نقش معاون سابق وزارت صنعت گفت: یکی از این خانواده‌ها ۱۲۵ هزار خودرو با اظهارنامه جعلی وارد کرده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، امیر خجسته درباره واردات خودروی خارجی توسط چهار خانواده با استفاده از رانت و فساد و ثبت سفارش غیرقانونی ۳۴ هزار خودرو توسط این افراد،گفت: واردات ۱۲۵ هزار خودرو توسط یکی از چهار خانواده صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه با این فرد به شدت برخورد کرده، افزود: مجلس، کمیسیون اصل 90 و فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام داده‌اند. این در حالی است که مبنای واردات این خانواده‌ها و گواهی ارائه دهنده برای این کار جعلی بوده و برهمین اساس خودروی خارجی وارد به ایران قاچاق محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: ۱۲۵ هزار خودرو از مجموع واردات،متعلق به این خانواده بوده و در صورت بررسی‌های بیشتر دستگاه قضایی احتمال اینکه تعداد خودروهای قاچاق افزایش پیدا کند بسیار زیاد است.

خجسته با بیان اینکه ۳۴ هزار خودرو به صورت غیرقانونی ثبت سفارش شده ، گفت: این کار توسط یکی از معاونین وزارت صنعت و گروهی متعلق به وی صورت گرفته است که ۶۴۸۱ خودرو ثبت رسمی شده و ۱۹۰۰ خودرو وارد ایران شده است. این معاون در حال رفت و آمد به دستگاه قضایی و توضیحات در این خصوص است و تفهیم اتهام هم شده است.

وی افزود: شعبه ۵ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت در حال بررسی این پرونده است. جلس به دنبال آن است که افرادی که خودرو ثبت‌نام کرده‌اند آن را دریافت کنند و برهمین اساس در کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون صنایع مصوب شد که این کار از سوی خودروسازان صورت گرفته و ۴۰۰ هزار خودرو با قیمت قبلی تحویل مردم شود و ۱۰ هزار خودرو تحویل ثبت‌نام‌ کنندگان می‌شود.

خجسته ادامه داد: م ۴۰۰ هزار نفر از افرادی که قبل از بالا رفتن قیمت ارز در زمینه ثبت‌نام خودرو اقدام کرده بودند باید خودروی خود را به همان قیمت دریافت کنند و رقم نهایی خودرو به قیمت روز همان موقع بوده است اما کسانیکه بعداً ثبت‌نام کرده‌اند باید خودرو را با قیمت روز دریافت کنند. 

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ