کد خبر: ۱۳۱۴۲۲
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۴/۳۱

ظریف : ایران با آمریکای تروریست‌ مذاکره نمی‌کند / تحریم کلمه تحریم

ظریف : ایران با آمریکای تروریست‌ مذاکره نمی‌کند / تحریم کلمه تحریم

وزیر امورخارجه ایران در ونزوئلا ضمن اعلام پیشنهادی مبنی بر تحریم کلمه تحریم گفت: اقدامات آمریکا تحریم نیست بلکه تروریسم اقتصادی است و با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا ، محمدجواد ظریف در جریان نشست دفاع از منشور سازمان ملل و هنجارهای حقوق بین‌الملل که در کاراکاس پایتخت ونزوئلا برگزار شد، گفت : آنچه آمریکایی‌ها انجام می‌دهند، تحریم نیست بلکه تروریسم اقتصادی است. نیاز داریم دائم تکرار کنیم که با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم.

وی افزود: ابهامی در این موضوع نیست. طبق لغت‌نامه و تعریف گوگل ، تروریسم استفاده غیرقانونی از خشونت و یا ارعاب به خصوص علیه غیرنظامیان برای دنبال کردن اهداف سیاسی است. بنابراین لطفا استفاده از واژه تحریم را متوقف کنید. تحریم وسیله‌ای برای تحمیل فرمان قانونی است. تحریم‌ها دارای پشتوانه قانونی هستند اما اقدامات آمریکایی‌ها، تروریسم اقتصادی است.

ظریف ادامه دادد: پیشنهاد می‌کنم استفاده غیرقانونی از کلمه تحریم ، تحریم شود. به خصوص در مورد استفاده بی‌حد و حصر دولت آمریکا از این واژه برای نشان دادن پشتوانه قانونی بودن اقداماتی که تروریسم اقتصادی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ