کد خبر: ۱۳۱۵۰۹
۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۵/۲

یک رسانه اعلام کرد : آمانو توسط اسرائیل به قتل رسیده / علت

یک رسانه اعلام کرد : آمانو توسط اسرائیل به قتل رسیده / علت

یک رسانه اعلام کرد یوکیا آمانو به دلیل مقاومت در برابر فشار آمریکا و اسرائیل به اعلام گزارش خلاف واقع آژانس انرژی اتمی از تعهد ایران به برجام ، توسط رژیم صهیونیستی به قتل رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی درگذشت دو روز پیش یوکیا آمانو مدیرکل سابق آژانس انرژی اتمی ، خبرگزاری تسنیم در گزارشی و از قول منابع آگاه اعلام کرد مرگ وی چند روز پیشتر به وقوع پیوسته بود اما آمریکا و اسرائیل از اعلام خبر آن ممانعت کرده بودند.

این منابع همچنین اعلام کردند از مدتها پیش آمریکا و رژیم صهیونیستی دوره جدیدی از فشار سنگین را به آمانو برای گشودن پرونده ای دروغین علیه ایران در موضوع هسته ای آغاز کرده بودند و به نحو پیگیرانه ای از آمانو می خواستند برخلاف گزارش‌های فنی و حقوقی متعددی که پایبندی ایران به برجام را نشان می‌دهد، اعلام کند ایران برجام را نقض کرده تا بدین صورت پروژه ی فشار - مذاکره ترامپ علیه ایران تقویت شود.

اما آمانو در برابر فشارهای آنان ایستادگی کرد و به همین علت به وسیله صهیونیستها از میان برداشته شد تا فرد دیگری جایگزین وی شود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون ١٥ بار پی در پی پایبندی کامل ایران به برجام و صلح امیز بودن فعالیتهای هسته ای ایران را تایید کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ