کد خبر: ۱۳۱۵۴۲
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۵/۲

توضیح همتی درباره چند بدهکار دانه درشت و پیش بینی روند بازار ارز

توضیح همتی درباره چند بدهکار دانه درشت و پیش بینی روند بازار ارز

رئیس بانک مرکزی از دستور معاون اول رئیس جمهور برای تهیه گزارش از هفت تا هشت بدهکار دانه درشت بانکی برای طرح در جلسه کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و پیش بینی روند بازار ارز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا،عبدالناصر همتی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبه روز گذشته مجلس برای تسویه سود و بدهی تسهیلات بانکی گفت:‌ این مصوبه با هماهنگی بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس بوده که نظرات بانک مرکزی نیز در آن تامین شده است.

وی افزود:‌ براساس این مصوبه برای کسانی که کمتر از ۲ میلیارد تومان بدهی دارند، تعیین تکلیف می شود  اما بحث بدهکاران عمده و بزرگ بانکی متفاوت است.هفت تا هشت دانه درشت هستند که موضوع آنها در کمیته فرادستگاهی بانک مرکزی در حال بررسی است و رقم بدهی آنها به چند هزار میلیارد تومان می رسد.موضوع این افراد در کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شد که معاون اول رئیس جمهور نیز دستور داد گزارشی درباره آنها تهیه و در جلسه هفته آینده مطرح شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه از لحظه ابلاغ راه اندازی بازار متشکل ارز به شدت در حال کار برای آماده سازی این بازار هستیم،گفت:‌ کار بسیار پیچیده و سختی است اما بر اساس تازه ترین گزارش های دریافتی، ‌مراحل نهایی آماده سازی این بازار در حال انجام است و آزمایش گرم آن را نیز آغاز کرده اند. تا زمانی که مطمئن نشویم این بازار، خوب و دقیق کار را انجام داده و شفاف سازی نرخ در آن رخ دهد،آغاز به کار نخواهد کرد.

همتی درباره بازار ارز گفت:‌ ارز اکنون در وضعیت باثباتی قرار دارد و امید می رود این روند ادامه یابد. با وجود چسبندگی در قیمت کالاها باید صبر کرد تا به تدریج قیمت ها کاهش یابد.شوکی که در بازار ارز رخ داد و قیمت دلار را به بیش از ۱۵ و ۱۶ هزار تومان رساند، در قیمت کالاها تاثیر گذاشت.اکنون برای کاهش قیمت ها مقاومت هایی می شود و به تازگی بحث هایی مطرح شده که به دلیل افزایش نرخ ارز نیمایی، قیمت کالاها کاهش نمی یابد اما این ادعا درست نیست.

وی گفت:‌ کسانی که از نیما با رقم های پایین ارز گرفته اند، ‌ قیمت محصولات را با نرخ آزاد به مردم می فروختند، اما نرخ کالاها باید پایین تر بیاید.اخبار سیاسی نیز در حد یک یا ۲ درصد بر نرخ ارز تاثیر گذار هستند که به تدریج کنترل می شود.اکنون به سوی ثبات اقتصادی می رویم. آرامشی که اکنون در جامعه وجود دارد، ناشی از این موضوع است. امیدواریم با تمهیداتی که پیش بینی شده این روند را ادامه دهیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ