کد خبر: ۱۳۱۵۷۲
۰:۰ - ۱۳۹۸/۵/۵

پیش بینی روند مثبت برای سهام 10 گروه و نقش مهم گزارش های فروش
یک کارگزاری اعلام کرد :

پیش بینی روند مثبت برای سهام 10 گروه و نقش مهم گزارش های فروش

یک کارگزاری با اعلام تعادل بازار و کاهش نوسانات در هفته جاری و نقش مهم گزارش های فروش ، برای 10 گروه بزرگ ، روند مثبت و رو به رشدی را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دومین هفته بورس در مرداد در حالی امروز با شاخص 252 هزار و 846 واحدی شروع می شود که کارگزاری آبان درباره شرایط هفته گذشته و پیش بینی آینده اعلام کرد بازار سهام طی هفته گذشته متاثر از گزارش های سه ماهه جذاب نمادهای بزرگ در گروه های محصولات شیمیایی، فراورده های نفتی ، معدنی و فلزی، رشد مناسبی را تجربه کرد و شاخص کل به نزدیکی محدوده سقف قبلی بازگشت.

برگزاری مجامع و بازگشایی اکثر نمادهای بزرگ بازار ، می تواند روند عادی را به بازار بازگرداند و در این میان ظرفیت روند مثبت این گروه ها همچنان وجود خواهد داشت.

در بازارهای جهانی نیز شاهد رشد شاخص دلار ناشی از ضعف اقتصاد در حوزه یورو و آمارهای نه چندان جذاب در چین هستیم و همین موضوع نوسان محدود و منفی را در بازار نفت و فلزات در پی داشته است. به نظر می رسد روند شاخص دلار علیرغم احتمالا بالای کاهش نرخ بهره در نشست پیش روی فدرال رزرو همچنان مثبت باشد که عمده این روند به دلیل ضعف بیشتر در اقتصادهای رقیب است.

در بازار داخلی ارز نیز همچنان دلار میل به رشد ندارد و فاصله نرخ بازار آزاد و نرخ سامانه نیما کاهش یافته و می توان به تعادل بازار و کاهش نوسانات در محدوده های کنونی خوش بین بود.

در گروه های بزرگ همچنان نمادهای همراه با گزارش های قوی می توانند روند مثبت را حفظ کنند و در این میان گزارش های فروش در تیرماه نیز می تواند روند شکل گرفته را تقویت کند . در بسیاری از نمادها ، افزایش نرخ ها در گزارش تیرماه خودنمایی خواهد کرد و در صورت همراهی فروش مقداری، می توان از این گزارش ها نیز به عنوان انگیزه ای برای بازار یاد کرد.

اما در گروه های دیگر، در خودرویی ها ، "خودرو" پس از برگزاری مجمع و تایید روند تجدید ارزیابی دارایی ها در بازگشایی نیز حمایت شد و به نظر می رسد روند مثبت را علیرغم چالش های زیاد نموداری با شیبی کمتر حفظ کند . اکثر نمادهای خودرو ساز در محدوده های حمایتی قرار دارند و قطعه سازها نیز می توانند در تک نمادها مورد توجه باشند.

در گروه بانک اما انگیزه خریداران در هفته قبل کاهش داشت و نمادهای کوچکتر مورد توجه بودند. توقف طولانی مدت "وبملت" نیز در کاهش هیجانات گروه بی تاثیر نبوده و به نظر می رسد این روند در هفته جاری نیز ادامه داشته باشد.

در دیگر گروه ها می توان به روند مثبت تک سهم در برخی از گروه ها همچون حمل و نقل، لاستیک و  پلاستیک، انبوه ساز ، سیمانی ، کانه های غیر فلزی و بیمه خوش بین بود.

به صورت کلی گزارش های فروش تیرماه شرکت ها می تواند نقش قابل توجهی را در هفته پیش رو داشته باشد. از طرفی نزدیکی به سقف قبلی نیز احتمال افزایش عرضه در کلیت بازار زیاد می کند و تقابل این موارد شتاب روند صعودی را کاهش خواهد داد و بازار با شیبی کمتر و البته نوسان بیشتر به سمت اهداف مورد نظر حرکت خواهد کرد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ