کد خبر: ۱۳۱۵۸۱
۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۵/۵

گزارش ایران خودرو از فروش 1.8 هزارمیلیاردی سهام/ تکمیل 64 هزار محصول ناقص
طی ۶ سال رقم خورد:

گزارش ایران خودرو از فروش 1.8 هزارمیلیاردی سهام/ تکمیل 64 هزار محصول ناقص

ایران خودرو از فروش سهام شرکت‌های زیانده ،کم بازده و دارایی‌های مازاد به ارزش 1.8 هزار میلیارد تومان طی سال های 92 تا 97 و تکمیل 64 هزار محصول ناقص طی 55 روز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایران خودرو در راستای سیاست‌های دولت تدبیر وامید و وزارت صنعت از سال ۹۲ تا ۹۷ سهام شرکت‌های زیان ده، کم بازده و دارایی‌های مازاد را به ارزش ۱.۸ هزار میلیارد تومان به فروش رسانده است.

فروش سهام شرکت‌ها و دارایی مازاد درسال ۹۷ در حدود ۱۶۰.۹ میلیارد تومان بوده و واگذاری سایر شرکت ها و املاک مازاد در سال جاری ادامه خواهد داشت.

همچنین به‌دستور مدیرعامل "خودرو" ، تشکیل کمیته ویژه‌ای تکمیل خودروهای ناقص در اولویت قرار گرفت و زنجیره تامین و تولید این شرکت بر کاهش تولید خودروهای ناقص متمرکز شدند. بر همین اساس تولید خودروهای ناقص روند کاهشی یافت و تکمیل خودروهای کف در دستور کار قرار گرفت.

طبق آمار اعلامی و با برنامه‌ریزی که برای تامین قطعات کسری و تکمیل خودروها انجام شده از 7 خرداد تا 31 تیر سال‌جاری حدود 64 هزار خودروی ناقص و درکف کارخانه تکمیل و به بازار عرضه شده است.

براساس این گزارش، ایران خودرو درباره محصول جدید پژو 301 اعلام کرد ترک بازار ایران توسط شرکای خارجی، ایران خودرو را برآن داشت که بادعوت از سازندگان وقطعه سازان توانمند داخلی ، قطعات مورد نیاز برای تولید ۳۰۱ را با تکیه برتخصص آنان تامین وبا خودکفایی در تولید محصول خارجی ، جهاد مثال زدنی رادر عرصه صنعت خودروی کشور برپا کرد.

موتور ۳۰۱ با بیش از ۸۰ درصد داخلی سازی شده است.موتور ای سی ۵ یکی ازجدید ترین و به روزترین موتورها است . این موتور حدود دوسال قبل از ورود مجددپژو توسط تیم ساپکو وایران خودرو داخلی سازی شده و تمام آزمایش های لازم موتور در فرانسه انجام وتوسط پژو تایید شده است .

موتورای سی ۵ نسبت به موتور تی یو ۵ از توان وگشتاور بالاتری حدود ۷ درصد برخوردار است و مصرف سوخت آن نیز ۵ درصد کمتر از موتورتی یو ۵ است .حدود ۳۰ قطعه این موتور جدید است و استاندارد های زیست محیطی یورو ۵ و۶ را پاس خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ