کد خبر: ۱۳۱۶۰۹
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۵/۵

تعجب نماینده مجلس از حذف مسکن در لایحه مالیات بر عایدی سرمایه/ قول به اصلاح

تعجب نماینده مجلس از حذف مسکن در لایحه مالیات بر عایدی سرمایه/ قول به اصلاح

نماینده مجلس اقدام دولت درحذف بخش مسکن از لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را عجیب دانست و گفت: در صورت ارسال لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا این لایحه اصلاح خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره مخالفت هیأت دولت با موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن به خانه ملت گفت: طبق اخبار منتشره، هیأت دولت در نشست های اخیر و در جریان بررسی لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا، بخش مسکن را از لایحه مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را حذف کرده است.

وی ادامه داد: مجلس موافق اعمال مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است و قطعا این قانون باید برای ساماندهی بازار مسکن اعمال شود و مشخص نیست هدف دولت از حذف بخش مالیات بر بازار مسکن از این لایحه چه بوده است. چرا که در غیاب نظارت دولت و وزارت راه ، بازار مسکن در دستان سوداگران و دلالان است و نبود قوانین نظارتی و مالیاتی موجب پیدایش سلاطین مسکن شده است. افرادی که مدام در حال خرید و فروش املاک بوده و از این راه به سودهای کلان رسیده اند.

این نماینده مجلس گفت: قطعا اعمال مالیات بر عایدی سرمایه مسکن موجب کاهش التهابات در بازار مسکن می شود. این مسئله و ایجاد ثبات در بازار قطعا در کاهش قیمت ها اثرگذار خواهد بود. دولت باید در کنار مالیات بر عایدی سرمایه، قانون مالیات بر خانه های خالی را نیز عملیاتی کند تا با اجرای این دو قانون دست دلالان را از بازار مسکن کوتاه خواهد شود.

بدری ادامه داد: بنابراین مجلس قطعا موافق اعمال مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است و در صورت ارسال لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا توسط دولت، این لایحه اصلاح و بخش مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را در آن گنجانده می شود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ