کد خبر: ۱۳۱۶۲۱
۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۵/۶

جهش 102 و 112 درصدی سود و بازدهی سهم
مدیرعامل شرکت خبر داد:

جهش 102 و 112 درصدی سود و بازدهی سهم "فولاد" / مهمترین برنامه های سال

مدیرعامل فولاد مبارکه از جهش 102 و 112 درصدی سود و بازدهی سهم در سال گذشته خبر داد و مهمترین برنامه های سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا عظیمیان با اعلام اینکه سال گذشته از منظر سودآوری، سالی درخشان از ابتدای بهرهبرداری شرکت بود گفت: فولاد مبارکه سال قبل با تولید بیش از 7 میلیون و 582 هزار تن ، 45.7 درصد از تولید فولاد کشور را به خود اختصاص داد. همچنین با تولید بیش از 9 میلیون تن فولاد خام بیش از 54 درصد از سهم بازار کسب کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این با اجرای موفق طرحهای توسعه، بیش از 6 میلیون و 343 هزار تن کلاف گرم و یکمیلیون و 555 هزار تن کلاف سرد تولید شد که با رشد 6 و 4 درصدی کلاف گرم و سرد همراه بود . در این میان بیش از 6 میلیون و 714 هزار تن انواع محصولات فولادی تخت به فروش رسید که با رشد 48 درصدی نسبت به سال 96 ، بالغبر 23.410 میلیارد تومان درآمد به دست آمد .

این مقام مسئول فروش داخلی محصولات در سال 96 را حدود 5 میلیون و 695 هزار تن اعلام کرد و گفت : فروش داخلی سل گذشته  به 5 میلیون و 836 هزار تن افزایش یافت و با توجه به رسالت فولادمبارکه در تأمین نیاز داخل با اولویت آن بر صادرات و افزایش سهم بازار داخلی، میزان صادرات از یک میلیون و 292 هزار تن به 878 هزار تن کاهش یافت.

عظیمیان با اشاره به رشد بیش از 100 درصدی سود خالص "فولاد" افزود: سال قبل سود عملیاتی شرکت بیش از 11.933 میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل تر ، بیش از 77 درصد بیشتر است. همچنین سود ناخالص با رشد 51 درزصدی به بیش از 10.952 میلیارد تومان و سود خالص هم با جهش بیش از 102 درصدی به 12.230 میلیارد تومان رسید که از ابتدای بهرهبرداری شرکت تاکنون بینظیر است.

وی با اعلام اینکه عملکرد مطلوب شرکت در سال گذشته تأثیر مثبتی بر ارزش شرکت در بازار سرمایه داشته، افزود: حاصل این عملکرد درخشان از مجمع سال قبل تا مجمع فعلی، بازدهی 112 درصدی برای سهامداران است. این در حالی است که با اجرای افزایش سرمایه 73.33 درصدی از محل سود انباشته که بزرگترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته در تاریخ بورس است، فولاد مبارکه به بزرگترین شرکت بازار سرمایه با ارزش بازار 558.6 هزار میلیارد ریال تبدیل شد.

عظیمیان درباره عملکرد سهماهۀ اول شرکت در سال جاری هم توضیح داد: طی این مدت یکمیلیون و 953 هزار تن انواع محصولات به فروش رسید که بیش از 9 هزار و 594 میلیارد تومان برای شرکت درآمد حاصل از فروش و رشد 103 درصدی نسبتبه سهماهه اول سال قبل به ارمغان آورده است.

وی مهمترین برنامههای شرکت در سال جاری را برنامهریزی مدون برای برخورداری از منابع پایدار سنگ از طریق تملیک طرحهای موجود و اکتشاف، تلاش جهت بهرهبرداری و تسریع در اجرای کلیۀ طرحهای مصوب در شرکت اصلی و شرکتهای گروه بهمنظور افزایش سود و خلق ارزشافزوده ازجمله طرح خط نورد گرم 2، تأمین الکترود مصرفی موردنیاز بهعنوان استراتژیکترین مادۀ اولیه شرکت حداقل برای 3 سال، مشارکت در افزایش سرمایۀ شرکتهای سرمایهپذیر خصوصا شرکتهای معدنی و تأمین مالی از طریق افزایش سرمایه ،  انتشار اوراق بدهی و ورود شرکتهای گروه به بازار سرمایه اعلام کرد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ