کد خبر: ۱۳۱۷۳۱
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۵/۸

ابهام بکارگیری بازنشستگان در شرکت بورسی تا یک ماه دیگر برطرف می شود
رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس:

ابهام بکارگیری بازنشستگان در شرکت بورسی تا یک ماه دیگر برطرف می شود

رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس با اعلام اجرای کامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان دروزارت صنعت گفت: ابهامات مربوط به بکارگیری بازنشستگان در فولاد مبارکه تا یک ماه دیگر برطرف می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داوود محمدی درباره جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی با وزیر صنعت به خانه ملت گفت: این کمیسیون  پرونده‌ای را برای اجرای دقیق قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مورد کلیه وزارتخانه‌ها تشکیل داده و این جلسه در مورد وضعیت اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان در وزارت صنعت برگزار شد.

وی افزود: سه گزارش مبنی بر عدم اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در وزارت صنعت وجود داشت که مشخص شد مسائل مربوط به دو مورد حل و فصل شده اما در مورد مدیرعامل فولاد مبارکه دو برداشت متفاوت از قانون وجود داشت که مقرر شد دیوان محاسبات، سازمان بازرسی ، مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونت قوانین مجلس و سایر دستگاه‌های نظارتی مدعو به این جلسه به صورت موردی این موضوع را بررسی کرده و نظر قطعی و مکتوب را به کمیسیون ارائه کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد:  قانون منع بکارگیری بازنشستگان به طور کامل در وزارت صنعت اجرا شده و این یک مورد نیز ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود. یک ابهام راجع به اعاده به کار کسانی است که قبل از تصویب قانون در سال ۹۵ ، اعاده به کار شده‌اند و ابهام دیگر مربوط به دستگاه‌هایی است که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند و مشمول قانون منع به کارگیری خواهند بود که در این خصوص نیز به لحاظ حقوقی اختلاف نظراتی وجود دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ