کد خبر: ۱۳۱۷۷۱
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۵/۹

برنامه کره جنوبی برای تحریم ۳۵۰ میلیون دلاری آمریکا

برنامه کره جنوبی برای تحریم ۳۵۰ میلیون دلاری آمریکا

کره جنوبی به دنبال تحریم تجاری ۳۵۰ میلیون دلاری علیه آمریکا طی درگیری بر سر عوارض لوله های فولادی در دوره اوباما است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، کره جنوبی به دنبال یک تحریم تجاری 350 میلیون دلاری علیه آمریکا طی یک درگیری بر سر عوارض لوله های فولادی در دوره اوباما است.

کره جنوبی در 2014 به سازمان تجارت جهانی رفت تا عوارض اعمال شده توسط آمریکا بر نوعی لوله فولادی مورد استفاده در صنعت انرژی را به چالش بکشد.

واشنگتن اعلام کرد: هدف از این عوارض جلوگیری از صادرات این محصول کره جنوبی با قیمت های ارزان و ناعادلانه است.پس از اینکه کره‌جنوبی یک موفقیت نسبی در سازمان تجارت جهانی به دست آورد، آمریکا مجبور شد تا دوازدهم جولای از این حکم پیروی کند.

کره جنوبی نیز اعلام کرد: آمریکا موفق به این کار نشده بنابراین کره تحریم هایی برابر باضرر تجاری که آمریکا به آن زده بر این کشور اعمال می کند.

در درخواست تحریمی که توسط سازمان تجارت جهانی منتشر شده آمده است: بر اساس اطلاعات موجود خسارت سالانه 350 میلیون دلار برآورد شده است.این مقدار با اعمال نرخ رشد سالانه بازار این لوله های فولادی در آمریکا تنظیم شده است.

کره جنوبی قصد دارد این تحریم ها رابا وضع عوارض بر انواع خاصی از کالاهای آمریکایی اعمال کند.ارزش صادرات لوله های فولادی  کره جنوبی به آمریکا در 2013 معادل 818 میلیون دلار بود که بخاطر رونق صنعت نفت و گاز شیل آمریکا افزایش یافته بود.کره جنوبی درخواست تحریم ها را برای نهم اوت به سازمان تجارت جهانی ارائه داده ولی آمریکا احتمالا با آن مخالفت می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ