کد خبر: ۱۳۱۷۷۸
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۵/۹

افزایش سرمایه
مدیرعامل خبر داد:

افزایش سرمایه"وبملت" از تسعیر ارز + ۱۰ برنامه / رشد۲۶۱ درصدی "ح ص س"

مدیرعامل بانک ملت ضمن اشاره به دستاوردهای سال گذشته از افزایش سرمایه از محل سود تسعیر ارز و ۱۰ برنامه آتی دیگر برای سال جاری و شد۲۶۱ درصدی حقوق صاحبان سهام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد بیگدلی به رشد ۵۴ ،۵۰ و ۲۶۱ درصدی دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام بانک ملت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: عامل اصلی رشد دارایی های بانک نسبت به سال ماقبل، افزایش دارایی های مولد نظیر تسهیلات دولتی و غیردولتی، تسهیلات بین بانکی و تسعیر دارایی های ارزی و عمده افزایش در بخش بدهی ها نیز مربوط به افزایش ۱۱۲ درصدی در جذب سپرده های غیرهزینه زا و تسعیر بدهی های ارزی است.

وی افزود: کل درآمدها و سود خالص این بانک نیز ۴۴ و ۱۹۵۱ درصد رشد داشته است. ضمن اینکه با وجود تورم، کل هزینه های بانک نسبت به سال ۹۶ نیم درصد افزایش را نشان می دهد.

این مقام مسئول همچنین به رشد ۸۰۸ ، ۱۳۳۳ و ۱۲۶ درصدی بازده حقوق صاحبان سهام، بازده دارایی ها و خالص تراز عملیاتی بانک اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ موثر سود پرداختی به سپرده ها، خالص تراز عملیاتی بانک را با رشدی ۱۲۶ درصدی رو به رو کرده است.

بیگدلی با بیان اینکه نسبت کفایت سرمایه از ۱.۴ درصد در سال ۹۶ به ۵.۲ درصد در سال ۹۷ افزایش یافته، ادامه داد: بانک های مشمول اصل ۴۴ تا پایان سال ۱۴۰۳ و سایر بانک ها تا سال ۱۴۰۱ مهلت دارند این نسبت را به ۸ درصد برسانند که بانک ملت زودتر از مهلت تعیین شده، این امر را محقق خواهد کرد.

وی پیشنهاد افزایش سرمایه در سال جاری از محل سود حاصل از تسعیر، فروش سهام شرکت ها و املاک با توجه به وضعیت مطلوب بازار سرمایه، بهبود ساختار ترازنامه، استمرار روند بهبود قیمت تمام شده پول، تسهیل در فرآیند اعطای تسهیلات، حمایت هوشمندانه از رونق تولید و صادرات، ایجاد مزیت رقابتی پایدار در حوزه فناوری اطلاعات و ابزارهای بانکداری الکترونیک، بهینه سازی پوزیشن ارزی، مدیریت وصول مطالبات غیرجاری، پیاده سازی بانکداری دیجیتال و تامین مالی حدود ۳ هزار میلیارد تومانی اوراق منفعت سلف برای حوزه نفت را از جمله برنامه های آتی بانک ملت برشمرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» کارشناس.اقتصادی | ساعت ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۸/۱۹
0
0
پاسخ
سلام.لطفا.سازمان.بورس.نظارت.برقیمت.سهم.وبملت..بازنگری.کند.با.توجه.به.سود.اوری.معاملات.وتسعیر.ارز.وغرامت.۲.۷.میلیارد.پوندی.و۷ملییارد.دلار.و ارزش.دارایی.بانک.ملت.بنابراین.شایسته.است..نسبت.به.قیمت.هر.سهم.سهام.وبملت.که.چند.برابر.قیمت.فعلی.میارزد.اقدام.کند.تا.رشد.طبیعی.نسبت.به.تراز.و سود.و.دارایی.انجام.شود.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ