کد خبر: ۱۳۱۸۰۵
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۵/۱۱

بورس آماده هجوم دارندگان سهام عدالت برای فروش است اما ...
مدیر نظارت بر بازار شرکت بورس:

بورس آماده هجوم دارندگان سهام عدالت برای فروش است اما ...

مدیر نظارت بر بازار شرکت بورس گفت:آزادسازی سهام عدالت دغدغه اصلی سازمان بورس بوده که جای نگرانی نیست اما جلوگیری از هجوم مردم برای فروش سهام به محض آزادسازی، نیازمند فرهنگ سازی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم ، مهدی پارچینی با اشاره به روش های واگذاری دارایی های دولت در بورس گفت: عمده روش ها به صورت بلوکی و تنها یک دهم به صورت عرضه به عموم انجام شده است. بخشی از خصوصی سازی هم در قالب سهام عدالت رخ داد که عملیاتی و آزادسازی شود و شرکت و سازمان بورس آمادگی لازم را دارد و هیچ نگرانی در این مورد نیست.

وی ادامه داد: ۱۸ هزار میلیارد تومان از سهام عدالت طی ده سال اخیر خصوصی سازی شده و آزادسازی ۲۶ هزار میلیارد تومان باقی مانده که به مرور انجام خواهد شد و ظرفیت این کار هم در بخش خصوصی وجود دارد. در این میان فراهم کردن بستر اجرای آزادسازی سهام عدالت دغدغه اصلی سازمان بورس بوده که جای نگرانی نیست اما جلوگیری از هجوم مردم برای فروش سهام به محض آزادسازی، نیازمند فرهنگ سازی از قبل در بین جامعه است.

پارچینی اعتماد به بخش خصوصی و در اختیار قرار دادن تفاهم نامه های دولت به شرکت های واگذار شده به بخش خصوصی را از جمله راهکارهای بهبود وضعیت واگذاری دارایی های دولت در بازار سرمایه عنوان کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ