کد خبر: ۱۳۱۸۳۱
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۵/۱۲

ظریف به دیدار ترامپ در کاخ سفید دعوت شد/ بخشی از مفاد جلسه با سناتور
رسانه آمریکایی مدعی شد:

ظریف به دیدار ترامپ در کاخ سفید دعوت شد/ بخشی از مفاد جلسه با سناتور

رسانه آمریکایی با اعلام بخشی از مفاد جلسه وزیر خارجه ایران با سناتور ، ادعا کرد ظریف حدود ۲۰ روز پیش، دعوت‌نامه غیرمنتظره‌ای برای دیدار با ترامپ در دفتر کار وی دریافت کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از خبرگزاری فارس رسانه آمریکایی نیویورکر مدعی شده رند پال سناتور آمریکایی در دیداری که حدود ۲۰ روز پیش با محمدجواد ظریف داشت از وی دعوت کرد تا در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار کند.

ماه پیش در بحبوحه تنش‌های واشنگتن و تهران ، ظریف دعوت‌نامه غیرمنتظره‌ای برای دیدار با ترامپ در دفتر کار وی دریافت کرد و ۱۵ جولای رند پال و مشاور ارشد وی در محل اقامت سفیر ایران در سازمان ملل با ظریف دیدار کردند.

ظریف در طول چند دهه‌ کار دیپلماتیک شماره‌های خصوصی تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا را داشته و چند هفته پیش در نیویورک گفت: همیشه با اعضای کنگره دیدار می‌کنم.

منابع مورد استناد نیویورکر مدعی شده‌اند ظریف و پال ابتدا درباره اختلافات دیرینه میان دو طرف به ویژه برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند. شدت گرفتن اخیر تنش‌ها در خلیج فارس هم از جمله موضوعاتی بود که آنها درباره آن بحث کردند. در جریان این گفت‌وگو که یک ساعت به طول انجامید ظریف پیشنهاداتی درباره خاتمه دادن به بن‌بست‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران را مطرح کرد. 

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ