کد خبر: ۱۳۱۸۳۴
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۵/۱۲

اثر حذف چهار صفر در بازار سهام از نگاه مدیرعامل بورس تهران

اثر حذف چهار صفر در بازار سهام از نگاه مدیرعامل بورس تهران

مدیرعامل بورس تهران ضمن ارزیابی اثر حذف چهار صفر در بازار سرمایه گفت: این اقدام به تنهایی نمی‌تواند تاثیر چندانی در اقتصاد داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صحرایی درخصوص حذف چهار صفر از پول ملی و تاثیر آن بر بازار سرمایه به ایرنا گفت: با این اتفاق دیگر ریسک چندانی بر سهم هایی که قیمت بسیار پایینی دارند، تحمیل نمی شود. هر چه قیمت سهام از دید سهامدار کمتر باشد ریسک کمتری را در ذهن محاسبه می کند و به لحاظ ذهنی از آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری برخوردار می شود.

وی به آماده سازی بستر لازم برای حذف چهار صفر از پول ملی اشاره کرد و افزود: مسیر لایحه و تصویب این اقدام و آماده سازی زیرساخت فنی آن زمان بر است اما زمان مناسبی برای اجرای این اقدام است. حذف صفر به تنهایی نمی‌تواند تاثیر چندانی را در اقتصاد داشته باشد اما اگر برنامه‌های دیگری در کنار آن در دستور کار قرار گیرد، می‌توان نسبت به آثار مثبت آن امیدوار بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شاهد تجربه این اتفاق در دیگر کشورها بوده ایم،گفت: تقریبا ۵۰ کشور در زمان های مختلف دست به چنین اقدامی زدند.  بارزترین آن مربوط به آلمان است که در این زمینه موفق عمل کرد. نگرش‌های موجود باید در سطح جامعه تغییر کند و امید می رود از طریق برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط دولت این موضوع به خوبی اجرایی شود.

صحرایی ادامه داد: براساس مطالعات صورت گرفته از سوی نهادهای معتبربین المللی از سال ۲۰۲۰ به بعد ، ایران با رشد مثبت اقتصادی روبرو خواهد شد و انتظار می رود حذف صفر آثار مثبتی را که در دنیا با خود به همراه داشته در ایران هم شاهد باشیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ