کد خبر: ۱۳۱۸۳۷
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۵/۱۲

ترامپ شاخص بورس های جهان را نزولی کرد/ هجوم سرمایه‌گذاران به محصولات امن

ترامپ شاخص بورس های جهان را نزولی کرد/ هجوم سرمایه‌گذاران به محصولات امن

بورس های جهانی در پی اظهارات ترامپ مبنی بر وضع تعرفه ۳۰۰ میلیارد دلاری بر روی کالاهای چینی با افت روبرو شدند و سرمایه‌گذاران به محصولات امن هجوم آوردند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، روز گذشته پس از اینکه دونالد ترامپ اعلام کرد به دلیل خلف وعده چین برای خرید محصولات کشاورزی آمریکایی از اول سپتامبر برای ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای دیگر چین از موبایل تا لباس تعرفه وضع می‌کند، شاخص بورس های جهانی به شدت آسیب دیدند.

بر این اساس، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا - اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۱.۶ درصد سقوط کرد. نیکی ژاپن ۲.۱۱ درصد از ارزش را از دست داد.

در بازار سهام چین هم شاخص شانگ های ۱.۲۸ درصد سقوط کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هم ۲.۱۱ درصد پایین آمد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۳۰ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۹۵ درصد افت کرد. آغاز کار بازارهای اروپایی هم با افت سنگین ۱.۹ درصدی شاخص پن‌یوروپین یورو استاکس۵۰ روبرو شد.

همچنین پس از بیانیه ترامپ، هجوم سرمایه‌گذاران به محصولات امن آغاز شد و قیمت طلا ابتدا ۲.۴ درصد جهش کرد و سپس ۰.۹ در پایین آمد و ۱۴۳۲.۵ دلار برای هر اونس، معامله شد.

در بازار ارز، نرخ برابری ین در برابر دلار آمریکا ۱.۳ درصد تقویت شد و به ۱۰۷ رسید. این بزرگترین رشد روزانه ین در برابر دلار، بیش از ۲ سال اخیر است.در مقابل، دلار استرالیا که حساسیت زیادی به ریسک‌های جهانی دارد به پایین‌ترین نرخ برابری دلاری ۷ ماهه ۰.۶۷۹۵ رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ