کد خبر: ۱۳۱۸۷۳
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۵/۱۳

توضیحات جدید درباره بازداشت ۶ نفر از مدیران ساپیا و حقوق سهامداران پدیده
سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد :

توضیحات جدید درباره بازداشت ۶ نفر از مدیران ساپیا و حقوق سهامداران پدیده

سخنگوی قوه قضاییه با اعلام استیفاء ۱۰۰ درصد حقوق سهام‌داران پدیده شاندیز ، درباره بازداشت ۶ نفر از مدیران ارشد ساپیا توضیح داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس غلامحسین اسماعیلی در برنامه نگاه یک صدا و سیما درباره بازگشت اموال در پرونده پدیده شاندیز گفت: ۱۰۰ درصد حقوق سهامداران و سرمایه‌گذاران در این پرونده استیفاء و هر آنچه که مطالبه کردند احیاء شد.

وی افزود: پدیده شاندیز از ورشکستگی نجات یافت و یکایک خریداران سهام با احیای شرکت ،  همه سهامدار شدند. اموال هم رفع توقیف شد و حدود ۸۰ درصد از شرکت در اختیار مالکان و موسسان این شرکت بود و این ۸۰ درصد هم از این گروه گرفته و به طلبکاران به عنوان سهامداران شرکت پدیده پرداخت شد.

این مقام مسئول ادامه داد:۸۰ درصد بیش از ۱۳۰ هزار سهامدار شرکت پدیده با ادعای افزایش سرمایه بحران بزرگی ایجاد کرده و علاوه بر آن تسهیلات فراوانی از بانک‌ها گرفته بودند و قادر به پرداخت نبودند. در این حین جرایمی هم انجام داده بودند.

اسماعیلی در رابطه با نحوه واگذاری خودرو توسط ایران خودرو و سایپا نیز گفت: با دستور ریاست قوه قضاییه به سازمان بازرسی کل ماموریت داده شد تا با ورود به مسئله دو خودروساز اصلی و بررسی موضوعات میزان تولید، نحوه واگذاری، قراردادها و شرایط بر روی آن‌ها نظارت داشته باشد. این اقدام هم در حمایت از حقوق عامه بوده و هم پیشگیری از پرونده‌هایی است که ممکن است سرازیر دستگاه قضایی شوند.

وی افزود: سازمان بازرسی کل به موضوع خودروسازان ورود پیدا و تاکید کرده تا روی قیمت‌گذاری نیز نظارت داشته باشد. قوه قضاییه تاکید دارد قیمت‌گذاری متناسب و عادلانه انجام شود.

اسماعیلی درباره دستگیری مدیران ارشد ساپیا هم توضیح داد : در این رابطه ۶ نفر به دلیل اقداماتی برای فروش رانتی محصولات به ۱۵ شرکت بازداشت شدند. شرکتی دیگر هم رانت‌هایی داشت و صاحب آن همان کسی بود که ۳۵ هزار سکه خریده بود و همان فرد نمایندگی خودرو داشت که در راستای سکه تحت تعقیب قرار گرفت و به خودروها وصل شد.  از این ۶ نفر بازداشتی ۳ نفر عوامل بیرونی و ۳ نفر از شرکت خودروساز که جزو گروه مدیریتی هستند، بازداشتند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ