کد خبر: ۱۳۱۸۷۸
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۵/۱۳

نظر مدیرعامل بانک بورسی درباره آثار تورمی حذف چهار صفر

نظر مدیرعامل بانک بورسی درباره آثار تورمی حذف چهار صفر

مدیرعامل بانک بورسی گفت: ممکن است پس از اجرای حذف چهار صفر و در کوتاه مدت، قیمت‌ها با نوسان همراه باشد اما بسیار زود به ثبات خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه حذف چهار صفر نمی‌تواند اثر تورمی بلندمدت داشته باشد به ایرنا گفت: این برنامه دولت طرح مثبتی بوده و سبب روان‌تر شدن معاملات و شفاف شدن قیمت‌ها می‌شود. بر اساس این طرح، ریال در کنار تومان قرار می‌گیرد که به بخش پذیری واحد پول ملی کمک می‌کند.

وی افزود: تومان هیچ گاه از زندگی ایرانی‌ها حذف نشده و ریال فقط برای گزارش گری اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در این میان بانک مرکزی سال ها دنبال اصلاحات پولی بود که با تصویب هیات وزیران وارد مرحله اجرایی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به تجربه سایر کشورها برای اصلاحات پولی مانند اتحادیه اروپا و ترکیه ، ادامه داد: ممکن است پس از اجرای طرح حذف چهار صفر در کوتاه مدت، قیمت‌ها با نوسان همراه باشد اما بسیار زود به ثبات خواهد رسید.

صیدی درباره میزان موفقیت‌آمیز بودن طرح حذف چهار صفر در شرایط غیرعادی اقتصادی و تحریم هم توضیح داد: اثر روانی تحریم بیشتر از آثار واقعی آن است اما تاثیر واقعی تحریم بر اقتصاد به حدی نیست که نتوان اصلاحات پولی را انجام داد. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ