کد خبر: ۱۳۱۸۹۸
۰:۰ - ۱۳۹۸/۵/۱۴

انتشار ۳۰ شاخص جدید در فرابورس/ احتمال عرضه اولیه شرکت بازار متشکل ارزی
مدیرعامل به بورس پرس خبر داد:

انتشار ۳۰ شاخص جدید در فرابورس/ احتمال عرضه اولیه شرکت بازار متشکل ارزی

مدیرعامل فرابورس با اعلام احتمال عرضه اولیه سهام شرکت بازار متشکل ارزی از پیشنهاد انتشار ۳۰ شاخص جدید از جمله شاخص بازار پایه و رونمایی شاخص بازار بدهی برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر هامونی با توجه به مالکیت 20 درصدی فرابورس در بازار متشکل ارزی و حضور در عضو هیات مدیره در پاسخ به این سئوال که آیا در آینده برنامه ایی برای ورود این بازار جدید به فرابورس وجود دارد یا خیر به بورس پرس گفت: در این حوزه شرط بانک مرکزی مدنظر است و فعلا این شرکت سهامی خاص است.

وی افزود: اما اگر شرکت بازار متشکل ارزی به بهره برداری و سود برسد، همانند شرکت هایی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند تا عرضه اولیه سهام آن صورت گیرد، استقبال می کنیم اما تصمیم گیری این موضوع به بانک مرکزی و هیات مدیره شرکت بستگی دارد .

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی دیگر درباره اینکه آیا فرابورس افزودن شاخص های دیگر همانند شاخص سهام شناور آزاد را در دستور کار دارد، گفت: بله. با مطالعه بر روی 30 شاخص و ارائه پیشنهاد، منتظر تایید کمیته شاخص سازمان هستیم. یکی از مهمترین شاخص هایی که برای نخستین بار بزودی در شرف رونمایی قرار دارد، شاخص بازار بدهی است که با عملیات پیچیده ریاضی و آمار محاسبه می شود.  

هامونی با بیان اینکه برای این شاخص، سامانه ای خاص سرمایه گذاری و طراحی شده، ادامه داد: پیشنهاد شاخص های صنعت، نوآوری برای استارت آپ ها و دانش بنیان ها، هم وزن (Equal weighted index) ، سهام شناور آزاد و بازار پایه و ... ارائه شده تا پس از تکمیل مطالعات و تصویب آن توسط کمیته شاخص سازمان بورس ، پیگیری شود.

وی با اظهار امیدواری به عملی شدن 4 الی 5 شاخص فوق تا پایان سال جاری در خصوص شاخص بازار پایه هم به بورس پرس توضیح داد: این شاخص برگرفته از مطالعات تطبیقی در دنیا همانند شاخص راسل 2000 که معمولا معیاری برای شناسایی ارزش بازار شرکت های با سرمایه کم یا متوسط و ته جدولی است تا وضعیت عملکردی شرکت هایی که به هر دلیل شفافیت کمتری در بازار پایه دارند، طبق شاخص بررسی کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ