کد خبر: ۱۳۱۹۱۱
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۵/۱۴

دو رویه متفاوت وزارت اقتصاد و بانک مرکزی درباره نرخ سود بانکی

دو رویه متفاوت وزارت اقتصاد و بانک مرکزی درباره نرخ سود بانکی

برخلاف شورای پول و اعتبار و وزارت اقتصاد که اعلام کرده اند سود بانکی نباید بیش از ۱۵ درصد باشد، بانک مرکزی برخورد جدی را مربوط به بانک‌هایی دانسته که بیش از ۲۰ درصد سود پرداخت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا ،بانک‌ها برای جذب سپرده مشتریان ، نرخ سود را افزایش دادند که باعث اضافه برداشت از بانک مرکزی و در نهایت ناترازی بانک‌ها شد تا بانک مرکزی هم از سال گذشته به این موضوع ورود کرد و عبدالناصر همتی بانک‌هایی که سودهای بیش از ۲۰ درصد را ارائه می‌کنند را به جریمه و حتی ادغام تهدید کرد.

بانک‌ها تا حدودی این موضوع را اجرایی کردند اما این بار وزارت اقتصاد به بانک‌ها تاکید کرد بیش از ۱۵ درصد سود پرداخت نکنند. اما نکته اینجا است که با توجه به بالا بودن نرخ تورم کاهش نرخ سود بانکی ممکن است این منابع را از بانک‌ها خارج کرده و به سمت سایر بازارها بکشاند.

بانک مرکزی به نوعی با بانک‌ها مدارا می‌کند. چرا که پرداخت نرخ سود ۲۰ درصدی از سوی بانک‌ها به مردم عملا موضوعی فراتر از قانون است. طبق قانون مصوب شورای پول و اعتبار ، حداکثر سود پرداختی باید ۱۵ درصد باشد اما بانک مرکزی در سال گذشته اعلام کرد برخورد جدی با بانک‌هایی که بیش از ۲۰ درصد سود پرداخت کنند انجام می‌شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ