کد خبر: ۱۳۱۹۵۶
۱۴:۷ - ۱۳۹۸/۵/۱۵

تحلیل نماینده مجلس از اعلام زیان در صورت های مالی خودرو سازان

تحلیل نماینده مجلس از اعلام زیان در صورت های مالی خودرو سازان

نماینده مجلس تحلیلی از اعلام زیان در صورت های مالی خودرو سازان ارایه کرد و گفت: محدودیت واردات و برخی شرایط و تسهیلات، باعث ایجاد بهترین شرایط برای این شرکت‌ها شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیده زرآبادی درباره ضرورت حذف قیمت‌ خودرو از سایت‌های اینترنتی به خانه ملت گفت: حذف قیمت‌ها تاثیر چندانی بر کاهش خودرو و مسکن نداشت و تنها باعث آرامش روانی و کاهش تشویش اذهان عمومی شد. اما در جزئیات این آگهی‌ها قیمت درج یا سرنخی داده شده که خریدار و بازدیدکننده بتواند به راحتی قیمت نهایی کالا را تشخیص دهد.

وی با بیان اینکه بر نحوه قیمت‌گذاری محصول و اجرای تعهدات، نظارتی وجود ندارد و تولیدکننده قیمت را تعیین می‌کند، ادامه داد: ممکن است خودروسازان براساس سیاست‌ها را تغییر دهند. چرا که افزایش یا کاهش قیمت با خودروسازان ارتباط مستقیمی دارد.

این نماینده مجلس ، افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و ادعای این شرکت مبنی بر اینکه گرانی ناشی از ایراد فنی سیستم فروش بوده را تجارت خودروسازان دانست و گفت: این شرکت‌ها تنها به دنبال سود هستند و با اقدام هفته گذشته ایران خودرو ، نشانه هایی به بازار مخابره شد که ترمز کاهش قیمت خودرو را کشید. اگر ادعای خودروسازان را واقعی تصور کنیم دولت باید به عنوان ناظر خودروساز را جریمه کرده تا از بروز مجدد این اتفاق جلوگیری کند. این گونه اقدامات باعث ایجاد تنش می‌شود.

زرآبادی افزود: بازار برای خودروسازان مناسب شده و محدودیت در واردات و برخی شرایط و تسهیلاتی که دولت برای خودروسازان در نظر گرفته باعث ایجاد بهترین شرایط برای این شرکت‌ها شده است. در صورتی که خودروسازان با کمبود قطعه روبرو بوده و نمی‌توانند تعهدات و فروش‌های قبلی را تحویل دهند، چگونه خودروهایی با ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار به فروش می‌رسانند.

وی ادعای زیاندهی خودروسازان را کذب دانست و تاکید کرد: خودروسازان قیمت ها را در صورت‌های مالی واقعی و بروز محاسبه نمی‌کنند و براساس سال گذشته است در حالی که قیمت خودرو طی یک سال گذشته چند برابر شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ