کد خبر: ۱۳۱۹۷۶
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۵/۱۶

آمریکا عنوان تحریم های ایران را تغییر و به یک صنعت مهم بورسی پیوند داد

آمریکا عنوان تحریم های ایران را تغییر و به یک صنعت مهم بورسی پیوند داد

وزارت خزانه‌داری آمریکا ، عنوان آیین نامه تحریم های نقض حقوق بشر ایران را تغییر و به تحریم خرید صنعت مهم بورسی فلزات اساسی و شامل مس، فولاد، آهن و آلومینیوم پیوند داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: با تغییر آیین نامه تحریم مالی ایران، فرمان اجرایی تحریم خرید فلزات ، پایین عنوان نقض حقوق بشر در ایران قرار گرفته است.

با تغییر عنوان این فرمان، هدف از تحریم صنایع فلزی ایران وارد کردن فشار و جلوگیری از دسترسی ایران به منابع مالی در زمینه نقض حقوق بشر مردم  تعیین شده است.

به این ترتیب ، اداره کنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه ( اوفک ) عنوان آیین نامه تحریم های نقض حقوق بشر ایران را به آیین نامه بخش ایران و نقض حقوق بشر تغییر داده و آن را به تحریم خرید صنعت مهم بورسی و شامل مس، فولاد، آهن و آلومینیوم پیوند داده است.

براساس این گزارش، درحالی این تحریم ها به موضوع نقض حقوق بشرایران مرتبط شده که ترامپ 8 می ( 18 اردیبهشت سال جاری ) فرمان وضع تحریم در ارتباط با صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را به منظور "مسدود کردن تمامی راه‌های دستیابی ایران به تسلیحات موشکی بالستیکی و هسته‌ای امضا کرد .

هدف از تحریم این صنعت مهم و چهار محصول، جلوگیری از دسترسی دولت ایران به منابع مالی از جمله منابع مالی ناشی از صادرات محصولات آهن، فولاد، آلومنیوم و مس و کاربرد آنها در برنامه‌های گسترش تسلیحات کشتار جمعی، حمایت از گروه‌ها و شبکه‌های تروریستی، سیاست تهاجم منطقه‌ای و توسعه طلبی نظامی عنوان شده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ