کد خبر: ۱۳۲۱۰۱
۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۵/۲۲

علت دادگاه غیر علنی عراقچی و پاسخ بانک مرکزی به استعلام مقامات قضایی
وکیل مدافع توضیح داد:

علت دادگاه غیر علنی عراقچی و پاسخ بانک مرکزی به استعلام مقامات قضایی

وکیل مدافع احمد عراقچی معاون سابق ارزی بانک مرکزی، درباره برگزاری جلسه غیرعلنی توضیح داد و پاسخ بانک مرکزی به استعلام مقامات قضایی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صادق کاشانی درباره برگزاری جلسه غیرعلنی دادگاه احمد عراقچی معاون سابق ارزی بانک مرکزی به ایرنا گفت: دلیل اصلی غیرعلنی کردن رسیدگی به پرونده آن بود که در این پرونده هیچ جرمی رخ نداده و انتشار دفاعیات متهمان و نحوه مواجهه وی با نماینده دادستان و دادگاه به خوبی این امر را آشکار می‌کرد.

وی درباره اتهام اخلال در نظام اقتصادی هم توضیح داد: نه‌تنها هیچ گزارش کارشناسی یا اظهارنظر ضابطین چون وزارت اطلاعات یا سازمان اطلاعات سپاه مبنی‌بر تحقق اخلال در بازار در این پرونده وجود ندارد بلکه بانک مرکزی به‌عنوان عالی‌ترین مرجع کنترل و مدیریت بازار ارز در دوره مدیریت فعلی به استعلام مقامات قضایی پاسخ داده است.

کاشانی ادامه داد: در این پاسخ رسمی آمده است: علاوه‌بر اینکه گردش ریالی و ارزی مرتبط با مداخله پوششی انجام پذیرفته در بازار فردایی به‌طور کامل در دفاتر بانک مرکزی ثبت و ضبط شده، اقدام مزبور در کاستن از التهابات آن روزهای بازار ارز و مدیریت نرخ‌ها نیز موثر بوده و به‌نظر می‌رسد از این بابت ایرادی متوجه همکاران بانک مرکزی نیست .

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ