کد خبر: ۱۳۲۱۱۴
۱۵:۴ - ۱۳۹۸/۵/۲۲

شرایط واردات و صادرات فلزات گرانبها تغییر کرد/ پیشنهاد شهرک تخصصی طلا و جواهر
مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت :

شرایط واردات و صادرات فلزات گرانبها تغییر کرد/ پیشنهاد شهرک تخصصی طلا و جواهر

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت از اصلاح آیین نامه ورود و صدور فلزات گرانبها و تصویب آن در شورای پول و اعتبار و پیشنهاد ایجاد شهرک های تخصصی طلا و جواهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شاتا، عباس هاشمی اعلام کرد: آیین نامه ورود و صدور فلزات گرانبها با همکاری سایر دستگاههای ذیربط از جمله بانک مرکزی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز، سازمان ملی استاندارد و واحدهای تولیدی بخش خصوصی اصلاح در شورای پول و اعتبار تصویب و توسط بانک مرکزی ابلاغ شد.

وی افزود: آیین نامه صدور، ورود و معاملات فلزات گرانبها از قبل از انقلاب بازنگری نشده بود. بازنگری این آیین نامه که منحصرا به طلا و فلزات گرانبها مربوط است مرجع و سرپرست صنعتی وجود نداشت که این موضوع را پیگیری و نواقص را برطرف کند. لذا دفتر صنایع فلزی وزارت صنعت متولی شد.چون با توجه به ظرفیت زیاد صادرات مصنوعات طلا، این آیین نامه می تواند در افزایش تولید این صنعت در داخل و صادرات تاثیرات بسزایی داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: بررسی این آیین نامه از یک سال و نیم پیش شروع و اصلاحات آن با حضور دستگاه‌های همکار و با محوریت وزارت صمت انجام شد. نمایندگان بانک مرکزی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، ناجا، وزارت اقتصاد از جمله دستگاه های حاضر در جلسات اصلاح آیین‌نامه بودند.

هاشمی ادامه داد: این آیین‌نامه با تصویب در شورای پول و اعتبار و ابلاغ آن توسط بانک مرکزی ، واقعی تر و مشکلات با توجه به ماهیت صنعت طلا و‌ شرایط مراقبت بر فرایند آن، تسهیل شده است.

وی با اشاره به یکی از بندهای آیین نامه گفت: طبق تبصره یک ماده 4 این آیین نامه ، اشخاص حقیقی یا حقوقی دارای مجوز تولید می توانند پس از تایید وزارت صنعت نسبت به ورود فلزات گرانبهای ذوب شده خام اقدام کنند. صدور تاییدیه انطباق شمش وارداتی بر عهده سازمان ملی استاندارد است. همچنین طبق تبصره دو،  ورود کالاهای صنعتی فلزات گرانبها توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی با رعایت کامل سایر قوانین و مقررات مربوط با مجوز وزارت صنعت مجاز است.

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت افزود: در ماده 6 هم صدور مصنوعات فلزات گرانبها توسط اشخاص حقیقی و حقوقی منحصراً با اخذ مجوز از بانک مرکزی و با رعایت کامل سایر قوانین و مقررات و با ضوابط مندرج در آیین نامه مجاز است و تمام این اصلاحات جهت تسهیل فعالیت های تولیدی وصادراتی این صنعت انجام پذیرفته است.

هاشمی ادامه داد: پیشنهاد ایجاد شهرک های تخصصی طلا و جواهر به منظور تجمیع تولید و تمرکز بر صادرات این محصول به شرکت شهرکها و صنایع کوچک ارائه شده است. این پیشنهاد پس از بررسی برای تصویب به دولت ارائه خواهدشد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ