کد خبر: ۱۳۲۱۱۶
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۵/۲۲

نظر رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره اثر حذف چهار صفر از پول ملی

نظر رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره اثر حذف چهار صفر از پول ملی

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: حذف ۴ صفر از پول ملی کشور مفید است اما مشروط به اینکه همزمان ساختار‌های اقتصادی نیز اصلاح شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود خوانساری در نشست ماهانه اتاق بازرگانی تهران گفت: اتاق و فعالان اقتصادی از اقدام دولت در این زمینه استقبال می‌کند به ویژه عملاً در کشور از ریال استفاده نمی‌شد بلکه باعث سردرگمی و اشتباه محاسباتی می‌شد.

وی افزود: اگر همزمان با حذف 4 صفر اصلاح ساختار­ اقتصادی انجام نشود ممکن است بعد از چند سال، ​زمانیکه تورم به 20 یا 30 درصد رسید دوباره مجبور به افزایش صفر و پس از دوره‌ای هم مجددا حذف صفر شویم بنابراین چاره‌ای جزء اصلاح ساختار‌های اقتصادی همزمان با این اقدام دولت نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی از استمرار پرداخت ارز 4200 انتقاد کرد و گفت: همه روسای کمیسیون‌های مختلف اتاق، مخالف ادامه این روند هستند و پیشنهاد اعضا این­ است که دولت برای کمک به اقشار آسیب پذیر​ از یارانه نقدی استفاده و ارز 4200 تومانی را نیز حذف کند.

وی ادامه داد: ارز 4200 تومانی خود به خود فساد آور است و باعث بی عدالتی در پرداخت آن به فعالان و همچنین رانت نیز می‌شود­ از سوی دیگر با ادامه پرداخت این ارز، ​ما شاهد افزایش قاچاق خواهیم بود. همچنین با توجه به وضعیت نامناسب نظام توزیع در عمل​ ارز 4200 تومانی به دست مصرف کننده نمی‌رسد بلکه عملاً قیمت‌ها بالاتر از حد­ متعارف در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ