کد خبر: ۱۳۳۱۸۷
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۵/۲۵

ایران برای آزادی نفتکش توقیفی هیچ تعهدی نداده است
سخنگوی وزارت خارجه:

ایران برای آزادی نفتکش توقیفی هیچ تعهدی نداده است

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: ایران هیچ تعهدی مبنی بر نرفتن نفت کش گریس یک به سوریه نداده و اگر هم مقصد نفتکش سوریه بود بازهم به کسی ربطی نداشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،عباس موسوی درخصوص اینکه آیا ایران برای آزادی نفتکش گریس یک ضمانتی به انگلیس یا دولت جبل الطارق داده است؟ به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از سوریه در همه حوزه‌ها از جمله نفت و انرژی حمایت می‌کنیم.این کار قانونی است و به هیچ کشور ثالثی ربط ندارد. ایران به هر مشتری قدیمی و تازه‌ای که بخواهد، نفت می‌فروشد.

وی با اشاره به توییت وزیر خارجه و سفیر ایران در لندن افزود: آنچه علنا اعلام کردیم صرف بیان واقعیت در مورد مقصد کشتی گریس یک بود که از ابتدا هم قرار نبود به سوریه برود.

موسوی تاکید کرد: ایران برای آزادی نفتکش گریس یک هیچ تعهدی مبنی براینکه به سوریه نرود نداده زیرا از ساعات اولیه توقیف نفتکش اعلام کردیم مقصد نفتکش سوریه نبوده و تا انتها هم بر سر همین حرف باقی مانده و تاکید کردیم اگر هم مقصد نفتکش سوریه بود بازهم به کسی ربطی نداشت.آنها درحقیقت به خاطر خروج آبرومندانه از این اقدام غیر قانونی و دزدی دریایی، بحث تعهد را مطرح کردند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ