کد خبر: ۱۳۳۱۹۴
۰:۰ - ۱۳۹۸/۵/۲۶

معرفی گروه ها و تک سهم های دارای شانس این هفته و پیش بینی شاخص
توسط یک کارگزاری اعلام کرد :

معرفی گروه ها و تک سهم های دارای شانس این هفته و پیش بینی شاخص

یک کارگزاری با اعلام دلیل رکورد شکنی شاخص ، شرکت ها و صنایع دارای شانس بیشتر در جذب اقبال بازار را معرفی و محدوده شاخص بورس را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام هفته پیش رو را با 4 روز کاری و شاخص 261 هزار و 391 واحدی شروع بکار می کند و کارگزاری آبان درباره شرایط گذشته و آینده اعلام کرد: بازار هفته گذشته را با سقف شکنی شاخص کل سپری کرد و به نظر می رسد در هفته پیش رو نیز تبعات مثبت این رکوردشکنی را هر چند محدود در بازار ادامه داشته باشد.

رشد مقطعی بازارهای جهانی ناشی از خوش بینی موقت در رابطه با بهبود فضای تجارت بین الملل، غول های بازار را که در چند هفته اخیر کم فروغ بودند وادار به رشدی محدود کرد و همین موضوع سقف شکنی شاخص کل را در پی داشت.

در بازارهای جهانی اما نشانه ها چندان جذاب نیست و عمده رشد سه شنبه شب را از دست داده اند. در بازار امریکا نیز آمارها در حال عقب نشینی هستند و بسیاری از نماگرها به محدوده هشدار رکود رسیده اند. در دیگر اقتصادها نیز وضعیت بهتری برقرار نیست.

همین موضوع ، بازارها را به شدت به اخبار حساس کرده و عدم مخابره اخبار مثبت، سرمایه گذاران را با استناد به آمارها در مسیر افت قرار می دهد. به نظر می رسد عمده کشورها از جمله چین که ترامپ در انتظار مذاکره با آنها است به تعیین تکلیف دوره بعد ریاست جمهوری در آمریکا توجه دارند که امری منطقی است .  

در بازار داخلی ارز نیز همچنان نرخ دلار تمایلی به رشد ندارد و باید دید جزییات ساختار بازار متشکل ارزی که البته بازار انتظار زیادی نیز از آن دارد به چه صورت خواهد بود. باید اذعان داشت عدم جذابیت این بازار می تواند نوساناتی را در بازار آزاد ایجاد کند. از منظر نموداری نیز، نرخ ارز پس از روندی پرشتاب در مرحله اصلاح قیمت و زمانی است و همچنان نشانه ای از نوسان با اهمیت در هر دو جهت از خود نشان نداده است.

در بازار سهام به نظر می رسد در گروه های بزرگ بازار همچنان نمادهای کوچکتر با اقبال بیشتری همراه باشند. نقدینگی حاضر در بازار، چندان با حوصله نیست و در شرایط تورمی تمایل به رشد سریع سرمایه گذاری ها دارد و همین موضوع نمادهای بزرگ گروه های کالایی را که از هیچ یک از جبهه های جهانی و بازار ارز حمایت نمی شوند در حاشیه قرار داده است.

در بانکی ها به نظر می رسد حرکت آغاز شده در دو بانک تجارت و صادرات ادامه داشته باشد ولی نمی توان شتاب زیادی در این نمادها انتظار داشت. بانک های دی و پارسیان و موسسه ملل نیز از دیگر نمادهای مستعد خواهند بود.

در خودرویی ها نیز به نظر می رسد نقدینگی وارد این گروه شده و سهام خودروسازها را متاثر کند. هر چند همچنان قطعه سازها مستعد خواهند بود.

در دیگر گروه ها همچون بیمه ای ها، انبوه سازها، تک نمادهای گروه سیمان، ساخت محصولات فلزی، حمل و نقل، رایانه ای ها و اطلاعاتی ها، ماشین آلات برقی، ماشین آلات و تجهیزات، سرمایه گذاری ها و تک نمادهای محصولات دارویی و غذایی و قندی با احتمال فعالیت نقدینگی بیشتری روبرو خواهند شد و این گروه ها با توجه به رکود بازارهای جهانی و بازار ارز ، شانس بیشتری برای خودنمایی خواهند داشت.

به صورت کلی و طبق سناریوی قبلی، شاخص کل در مسیر محدوده 270 تا 280 هزار واحدی قرار گرفته و البته در این مسیر نوسانات بیشتری را نسبت به رالی قبلی تجربه کرده است. همچنین نشانه ای از خروج نقدینگی از بازار دیده نمی شود و باید رفتار بازار را در صورت لمس محدوده مذکور رصد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ