کد خبر: ۱۳۳۲۰۸
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۵/۲۶

افزایش قیمت ۳۵ درصدی سهام بورس تهران با صف فروش همراه شد + علت
در جریان معاملات امروز :

افزایش قیمت ۳۵ درصدی سهام بورس تهران با صف فروش همراه شد + علت

امروز سهام شرکت بورس تهران با تغییر معناداری روبرو شده و با افزایش ۳۵ درصدی شاهد صف فروش شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت بورس تهران که با سرمایه 200 میلیارد تومانی در تابلوی اصلی بازار اول معاملات حضور دارد امروز با تغییر معناداری در قیمت سهام و عرضه و تقاضا روبرو شده است.

براساس این گزارش، "بورس" در حالی امروز به دلیل صف خرید پایدار طی 10 روز کاری گذشته ، مشمول رفع گره معاملاتی شده و معامله بدون دامنه نوسان و حجم مبنا شده که بهای هر سهم آن با افزایش بیش از 35 درصدی به بیش از 1352 تومان رسیده اما با صف فروش 2.6 میلیون سهمی روبرو شد.

این رویداد در نتیجه داد و ستد بیش از 7.7 میلیون سهم و اقدام به خرید 501 سهامدار حقیقی و دو حقوقی و فروش 445 سرمایه گذار خرد و سه مالک حقوقی رخ داده است.

بررسی های بورس پرس نشان می دهد علت صف خرید این سهم در روزهای گذشته ناشی از جابجایی به ساختمان جدید واقع در سعادت آباد و دریافت اجاره از واحدهای تجاری و بانک ها و برنامه اجاره طبقات و همچنین محاسباتی در مورد ارزش جایگزینی ساختمان و عدم پرداخت اجاره هر چند اندک ساختمان حافظ است.

طبق ارقام ترازنامه‌ای، حدود 300 میلیارد تومان ( با نرخ دلار ۳ هزار تومانی) در این پروژه سرمایه‌گذاری شده اما ارزش روز با دلار فعلی ، بسیار بیشتر است.

براساس این گزارش، فرایند ساخت ساختمان جدید شرکت بورس تهران با 34 هزار متر و 300 پارکینگ از مهر 89 آغاز شده و قرار بود دی دو سال پیش ، بورس تهران بعد از حدود 40 سال از ساختمان فعلی واقع در خیابان حافظ به سعادت آباد منتقل شود که به دلیل طولانی شدن فرایند ساخت توسط پیمانکار و همچنین لزوم دریافت پایان کار به تعویق افتاده است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ