کد خبر: ۱۳۳۲۳۴
۰:۰ - ۱۳۹۸/۵/۲۷

شرکت آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی معرفی شد / تقسیم سود و افزایش سرمایه جذاب
توسط مدیران شرکت:

شرکت آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی معرفی شد / تقسیم سود و افزایش سرمایه جذاب

مدیران غلتک سازان سپاهان با اعلام آخرین وضعیت این شرکت آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی فردا، سیاست تقسیم سود و زمان برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه معارفه شرکت غلتک سازان سپاهان بعدازظهر روز گذشته با حضور محمود ذاکر مدیرعامل، محمد منصور زاده نماینده سهامدار عمده، هادی مدینه مدیر مالی، رضا سنگری و وحید شبانی مدیران فروش و فعالان بازار سرمایه برگزار شد تا این شرکت آماده عرضه اولیه 20 درصدی معادل 75 میلیون سهم در دوشنبه هفته جاری باشد.

منصور زاده در این جلسه با اشاره به تجربه موفق عرضه اولیه شرکت چدن سازان طی سال 96 گفت: به عنوان نماینده سهامدار عمده درنظر داریم 20 درصد از سهام شرکت غلتک سازان سپاهان را در بورس عرضه کنیم و با حمایت از این سهم آینده روشنی را برای آن می بینیم.

تاریخچه شرکت از زبان مدیرعامل

ذاکر درخصوص تاریخچه شرکت گفت: غلتک سازان سپاهان به عنوان یک مجموعه تخصصی و کیفی با هدف و ریخته گری قطعات سنگین و فوق سنگین چدنی و فولادی در زمینی به مساحت 5000 متر مربع همراه با 17 هزار متر مربع سالن های تولیدی در سال 84 تاسیس شد.با توجه به پروانه بهره برداری، این شرکت می‌تواند سالانه 15 هزار تن انواع قطعات چدنی و فولادی و 120 هزار تن شمش فولادی را به روش ریخته گری مداوم تولید کند اما با لحاظ اقدامات صورت گرفته در جهت تامین تجهیزات تولیدی اعم از کوره ها و ملحقات مربوطه، افزایش دیماند برق تا 21 مگاوات و نظایر آن، تولید شمش فولادی تا ظرفیت 140 هزار تن میسر است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت با 298 نیروی انسانی زیرمجموعه 100 درصدی چدن سازان محسوب می شود، گفت: با توجه به هدف گذاری افق 1404 مبنی بر تولید 55 میلیون تن فولاد خام و تولید 22 میلیون تن طی سال گذشته، این افزایش می تواند برای شرکت ها فرصت یا تهدید باشد که از این لحاظ برای "فسازان" فرصت محسوب می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با افزایش تولید فولاد، مصرف قطعات سنگین نیز افزایش می یابد بطور مثال شرکت هایی همانند فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، ذوب آهن اگر بخواهند تولید را افزایش دهند باید قطعات یدکی مصرفی را نیز افزایش دهند که یکی از این قطعات استراتژیک که شرکت های انگشت شماری در دنیا می توانند آن را تولید کنند، پاتیل سرباره است. برای هدف گذاری تولید 55 میلیون تنی فولاد حدود 3000 تن پاتیل سرباره نیاز است که فرصتی برای "فسازان" بشمار می آید.

انواع محصولات تولیدی اصلی

ذاکر از انواع محصولات تولیدی اصلی به پاتیل سرباره، کوکیل و متعلقات، قطعات فولادی و چدنی رینگی، بیلت و شمش فولادی و قالب‌های بدنه خودرو اشاره کرد و گفت: این شرکت علاوه بر صنعت فولاد به صنایع سیمان، شیمیایی و خودرو نیز ورود کرده که در حوزه قالب بدنه خودرو با گذشت سه سال توانسته در رده نخست تولیدکننده برای شرکت های ایران خودرو و سایپا قرار گیرد به نحوی که 56 تولیدات آنها را دربرمی گیرد.

همکاری با شرکت های مطرح داخلی

وی گفت: این شرکت موفق به ارائه خدمات خاص در قطعه ریزی و جلب اعتماد شرکت‌های مطرح داخلی نظیر فولاد مبارکه، ذوب آهن، فولاد آلیاژی ایران، فولاد خوزستان، ماشین سازی اراک، ملی مس، فولاد اسفراین، گروه مپنا، سایپا، ایران خودرو، سیمان فارس و خوزستان، سیمان یاسوج، سیمان فارس شده است.همچنین انواع بیلت از جنس های متنوع و فولادهای کیفی به واحدهای نوردی و ابزار سازی نظیر فولاد کویر کاشان، فولاد آلیاژی اصفهان، فولاد روهینا جنوب، فولاد شاهرود و شرکت‌های دیگری از این دست ارائه و بخشی از شمش های تولیدی به کشورهای ایتالیا، برزیل، ترکیه و روسیه صادر شده است.

پیش بینی ظرفیت تولید و مصرف آهن اسفنجی

مدیرعامل غلتک سازان سپاهان از رسیدن ظرفیت تولید از 60 به 117.3 هزار تن طی سال های 94 تا 97 خبر داد و گفت: برای سال جاری ظرفیت تولید 145 هزار تنی پیش بینی شده که 10 هزارتن بالاتر از پروانه بهره برداری در نظر گرفته شده است.در بودجه سال جاری حدود 45 هزارتن ظرفیت تولید طی 4 ماهه نخست دیده شده که 43.8 هزار تن به دست آمده است. هدف گذاری مصرف آهن اسفنجی نیز برای سال جاری 65 درصد قرار داده شده تا بتوان بهای تمام شده را به شدت کاهش داد.

فرصت ها و تهدیدهای پیش رو

ذاکر در خصوص فرصت ها و تهدیدهای پیش رو گفت: محدود بودن توانایی رقبای داخلی در عرصه قابلیت تولید و فناوری قطعات، انعطاف پذیری نسبتا مناسب در برابر شرایط کاری و صنعتی، نزدیکی و ارتباط با بازارهای هدف داخلی اصلی، امکان افزایش توان تولید و ظرفیت های جدید، امکان بهره مندی از فناوری روز در تولیدات کیفی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا نظیر شرکت های آلیاژی و قطعات پیچیده صنعتی، امکان عقد قراردادها در جهت اخذ نمایندگی؛ تولید تحت لیسانس؛ مشارکت در تولید تفاهم‌نامه در تولید محصولات، کاهش قابل توجه یا تعطیلی واحد های رقیب که منجر به افزایش سهم بازار در برخی قطعات شده و توانایی رقابت با شرکت های بزرگ فولادی به دلیل پایین بودن هزینه های تولید و سربار را می توان در شمار فرصت ها نام برد.

وی از تهدیدهای صنعت فولاد نیز به نامشخص بودن سیاست‌های حذف یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل های انرژی، عدم ثبات در قوانین مالیاتی؛ وارداتی و ... از طرف دولت، ایجاد و گسترش واحدهای بزرگ تولید کننده شمش، نوسان قیمت ارز، عدم توازن تولید قراضه در صنعت با احداث کارخانجات ریخته گری و در امتداد آن ایجاد ناهماهنگی بین عرضه و تقاضا و افزایش قیمت قراضه، عدم ثبات در قوانین دولتی که روند خریدهای خارجی را تحت الشعاع قرار می دهد و تحریم صنعت فولاد اشاره کرد.

اهداف و برنامه های آتی

این مقام مسئول درباره اهداف و برنامه های آتی هم گفت: برقراری ارتباط مناسب در جهت صادرات محصولات مختلف و تکمیل سبد محصول، شناسایی و ورود به بازارهای مرتبط با صنعت فولاد و ریخته گری، بهره گیری مناسب از حسن ارتباط با بازارهای هدف داخلی، تدوین برنامه های کاربردی و عملیاتی در جهت کاهش بهای تمام شده محصولات، افزایش ظرفیت و حجم تولید و کاهش هزینه های سربار، بکارگیری دانش روز در تولید و ارتقای کیفی محصولات با ارزش افزوده بالا برای بازارهای داخلی و خارجی، تکمیل زنجیره تولید با نسبت خط نورد میلگرد با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال و تکمیل زنجیره تولید و نصب خط تولید گلوله آسیاب با ظرفیت ۶۰ هزار تن در سال از برنامه های در دستور کار قرار دارد.

مهمترین پروژه های در دست اقدام

ذاکر ادامه داد: راه اندازی کوره ۲۰ تنی در شهریور ماه، راه اندازی کوره ۱۵ تنی ۶ مگاوات از مهرماه، راه اندازی کوره ۱۵ تنی ۶ مگاوات در سال ۹۹، برنامه افزایش ظرفیت تناژ تولید به میزان ۱۷۵ هزار تومان در سال ۹۹ و ۲۲۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰، استقرار استاندارد ۱۷۰۲۵ در آزمایشگاه شرکت و پیاده سازی الزامات لازم جهت اخذ گواهینامه صنعت سبز از معاونت محیط زیست ریاست جمهوری هم از مهمترین پروژه های در دست اقدام است.

وی با توجه به بحران بی آبی و مشکلات شرکت ها برای تامین آب ازعقد تفاهم نامه با آب منطقه ای اصفهان و اخذ آب اختصاصی برای این شرکت خبر داد و گفت: در این راستا، پروژه های زیرساختی سال های آینده تامین شده است.همچنین با تصفیه خانه اصفهان قراردادی منعقد و 10 لیتر بر ثانیه آب خریداری کردیم.

سیاست تقسیم سود

مدینه مدیر مالی درخصوص سیاست تقسیم سود گفت: سیاست تقسیم سود طی سال های 95، 96 و 97 به ترتیب 31، 35 و 50 درصد و EPS هر سهم به ترتیب، 114، 264 و 872 ریال بوده است. سیاست شرکت برای تقسیم سود در دوره مالی جاری طبق امیدنامه و برنامه سال گذشته دیده شده است.

وی با اشاره به میزان فروش 363 میلیارد تومانی  طی سال گذشته از پیش بینی فروش 624 میلیارد تومانی برای سال جاری خبر داد و گفت: در چهار ماهه سال 98 بالغ بر 182 میلیارد تومان فروش  داشتیم که معادل 29.2 درصد پیش بینی محقق شده است.

برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از سود

شبانی عضو هیات مدیره چدن سازان و مدیر فروش "فسازان" از برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی این شرکت تا پایان سال از محل سود انباشته خبر داد و گفت: شرکت چدن سازان نیز برنامه افزایش سرمایه را در دستور کار دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ