کد خبر: ۱۳۳۲۵۳
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۵/۲۷

اثر مثبت حذف دلار دولتی بر بورس و یک صنعت / پیش بینی اقبال بازار به یک گروه
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

اثر مثبت حذف دلار دولتی بر بورس و یک صنعت / پیش بینی اقبال بازار به یک گروه

کارشناس بازارسرمایه با اعلام اثر مثبت حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی بر بورس و یک صنعت، پیش بینی کرد تا چند هفته آینده سهام‌ شرکتهای دارنده افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی مورد توجه واقع شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن رحمتی با اعلام اثر مثبت و قطعی حذف ارز دولتی و دلار 4200 تومانی بر بازار سرمایه به ایرنا گفت: پیش از این ارز دولتی از بیشتر صنایع بورسی حذف شده بود و فقط گروه دارویی‌ مشمول استفاده از این نوع ارز بودند و اعلام حذف ارز دولتی تاثیری چشمگیر بر سهام شرکت های دارویی‌ به جا گذاشت و تا پایان هفته گذشته منجر به بازدهی ۲۵ درصدی این گروه شد .

وی  افزود: درحالی دولت به واسطه ارز دولتی، بر قیمت کالاها کنترل داشت و باعث کاهش حاشیه سود شرکت‌ها شده بود که با حذف ارز دولتی علاوه بر افزایش قیمت فروش، میزان سودآوری هم افزایش می‌یابد.

کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: به علت شیب ملایم رشد شاخص ، روند چند وقت اخیر شاخص به علت شیب ملایم رشد، متعادل و رو به صعود است و رشد اکثر شرکت ها و صنایع به رغم ورود منابع مالی جدید ، چندان پرشتاب نیست.  این روند از دو هفته گذشته بر بازار حاکم شده و به احتمال زیاد در میان مدت منجر به رشد با سرعت ملایم خواهد شد.

رحمتی با اشاره به وضعیت مناسب گزارش‌های پنج ماهه فروش و سود صنایع بزرگ مانند فلزات، معدنی‌، پتروپالایشی‌ افزود: مساله مهم اثر افزایش نرخ ارز و تورم بر روی سهام‌ این گروه ها است که منجر به رشد  ۲۵ درصدی برخی صنایع  و موجب شد از توجه سهامداران خارج شوند و فعالان به سمت سهام‌ کوچک حرکت کنند.

وی ادامه داد: نکته مهمتر، اثر افزایش سرمایه از محل تجدید بر ارزیابی دارایی شرکت ها است که اخیرا به شدت بازار را تحت تاثیر قرار داده و بر روی سهام‌ بزرگ دارنده دارایی فیزیکی زیاد پررنگ شده و تا چند هفته آینده این گونه سهم‌ مورد اقبال بازار واقع خواهند شد.

وی درباره تاثیر مالیات بر عایدی سرمایه هم گفت: هر چه از جدابیت بازار طلا و ارز که از رقیبان بازار سرمایه هستند، کاسته شود ، نقدینگی  به بازار سرمایه متمایل‌تر می‌شود و اجرای چنین تصمیمی اثر مثبتی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ