کد خبر: ۱۳۳۲۸۰
۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۵/۲۸

دعوت وزیر اقتصاد از بنگاه های اقتصادی برای تامین مالی از طریق بورس

دعوت وزیر اقتصاد از بنگاه های اقتصادی برای تامین مالی از طریق بورس

وزیر اقتصاد با اشاره به تلاش دولت برای پرداخت بدهی به سازمان تامین اجتماعی از بنگاه های اقتصادی برای تامین مالی از طریق بورس دعوت کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در حاشیه نشست روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به خانه ملت گفت: تامین اجتماعی یکی از سازمان‌های بزرگ بوده که بسیاری از بازنشستگان در زمره جامعه هدف آن قرار می‌گیرند. بنابراین دولت در تلاش است بدهی به این سازمان را از روش هایی که قانون مقرر کرده، بپردازد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۶.۳ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد، افزود: در سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به این سازمان بصورت نقدی پرداخت شده است .بطور مثال سازمان تامین اجتماعی به نظام بیمه‌ای، سازمان مالیاتی ، بانک‌ها و سازمان خصوصی سازی بدهکار بود که دولت متقبل به تسویه شد. پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی امری زمان‌بر بوده و دولت در تلاش است در این مسیر حقوق بازنشستگان تضییع نشود.

این مقام مسئول گفت: با تلاش وزارت اقتصاد بسیاری از بنگاه‌ها می‌توانند از محل بورس تامین مالی کنند. اعطای تسهیلات به بنگاه‌هایی که با کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند در اولویت است. تامین مواد اولیه، کالاهای سرمایه‌ای و قطعات یدکی یکی از الزامات واحدهای تولیدی است در حال حاضر گمرکات ملزم شده‌اند حداکثر همکاری را با واحدهای تولیدی داشته باشند.

دژپسند با اشاره به ضرورت بهبود فضای کسب و کار گفت: این امر می تواند شیوه کار سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را روان کند. در حال حاضر محیطی ایجاد شده که واحدهای صنفی می توانند خارج از قید زمان و مکان کارها را انجام دهند.هفته گذشته ۲ ابلاغیه در وزارت اقتصاد صادر شد که براساس آن گمرک و سازمان مالیاتی موظف شدند برای روان شدن فضای کسب و کار در مهلت زمانی مقرر موانع را از پیش روی بردارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ