کد خبر: ۱۳۳۲۸۲
۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۵/۲۸

استفاده از انبوه‌سازان و تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای کاهش قیمت
نماینده مجلس اعلام کرد:

استفاده از انبوه‌سازان و تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای کاهش قیمت

نماینده مجلس گفت: اخیرا برخی انبوه سازان اعلام کرده اند توان تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دارند که می توان برای کاهش تقاضا و افزایش عرضه استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین افضلی با اشاره به افزایش 25 درصدی صدور پروانه ساختمانی در انتهای سال 97 به خانه ملت، گفت: خوشبختانه با وجود برخی مشکلات در بازار مسکن و نبود چشم انداز شفاف و درست در این حوزه، سازندگان برای ساخت ساختمان های جدید دست بر روی دست نگذاشته اند. البته دریافت پروانه ساختمانی به معنای عملیات و اجرای پروژه نیست اما افزایش صدور پروانه به تنهایی مثبت است.

وی افزود: در چند ماه اخیر وزارت راه و دولت، برنامه قابل قبولی را برای تولید مسکن تدوین کردند. این برنامه هنوز بر روی کاغذ باقی مانده اما بازار مسکن به این میزان برنامه ریزی نیز واکنش مثبت نشان داد. قطعا اگر این برنامه ها عملیاتی شود در آینده نزدیک سازندگان با اطمینان کامل پا به عرصه تولید مسکن می گذارند اما در شرایط کنونی به دلیل بروز برخی مشکلات، توان ریسک در این عرصه را ندارند.

افضلی ادامه داد: اخیرا برخی انبوه سازان اعلام کرده اند توان تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دارند که می توان از این ظرفیت برای تولید ملک و کاهش تقاضا و افزایش عرضه استفاده کرد. اگر بازار تولید مسکن در کوتاه مدت مدیریت شود، قطعا روند نزولی قیمت ها ادامه خواهد یافت .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ