کد خبر: ۱۳۳۲۹۴
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۵/۲۸

اثر مثبت رشد ۳ هزار تومانی دلار در گزارش های ۶ ماهه / علت تغییر رفتار سهامداران
یک کارگزار بورس مطرح کرد:

اثر مثبت رشد ۳ هزار تومانی دلار در گزارش های ۶ ماهه / علت تغییر رفتار سهامداران

یک کارگزار بورس با اعلام علت تغییر رفتار سهامداران گفت: باتوجه به خرید و فروش عمده دلار شرکت های بورسی در سامانه نیما، افزایش سه هزار تومانی بزودی در گزارش ۶ ماهه منعکس می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا تاج بر مدیرعامل کارگزاری تأمین سرمایه نوین با اشاره به اینکه به دلیل نامشخص بودن زمان اجرای سیاست های اقتصادی دولت ، نمی توان تغییرات بازار را ناشی از تصمیم گیری در خصوص این سیاست ها دانست به سنا گفت: این روزها اقبال به سهام بزرگ و بنیادی کاهش یافته و به سمت سهم های کوچک بنیادی و غیربنیادی حرکت کرده که علل مختلفی دارد.

وی در خصوص علل این رفتار سهامداران توضیح داد: از سال گذشته،قیمت سهام برخی شرکت ها سه برابر شده اما سهام شرکت های بزرگ افزایشی را  تجربه نکردند. این ثبات قیمت سهم شرکت های بزرگ به دلیل حجم مبنای زیاد بوده و به همین دلیل رشدی که سهم های دیگر دارند، سهام این شرکت ها تجربه نمی کنند. اما بحث دیگر، مربوط به عرضه و تقاضا است که عرضه زیاد حقوقی ها در این نمادها موجب شده تجربه رشدهای هیجانی را نداشته باشند.

این کارگزار بورس گفت: در بازار سرمایه اقبال برخی سهم ها با عرضه های شدید حقوقی ها هم همراه می شود و البته تا حدی طبیعی است اما به هر حال بسیاری از کسانی که به تازگی وارد بازار شده اند به دنبال کسب منفعت کوتاه مدت هستند و به سمت سهام این شرکت ها نمی روند. این عده بیشتر سهام شرکت های کوچک با حجم مبنای یک یا کوچک تر را انتخاب می کنند و گاها دیده می شود سهام شرکت های کوچک بدون هیچ تحلیل بنیادی با استقبال از سوی سهامداران مواجه می شود.

تاج بر ادامه داد: بعد از افزایش نرخ ارز ، تورم شدیدی رخ داد که بعضا شامل بازار سرمایه هم می شود اما بورس با توجه به شفافیت و نقدشوندگی و هزینه نگهداری که مانند بازار مسکن شامل حال آن نمی شود، کمی از باقی بازارها در خصوص نرخ تورم عقب تر است. حال این تورم باید به بازار سرمایه تسری پیدا کند. نرخ دلار که در بسیاری از تحلیل ها ۱۴ هزار تومان در نظر گرفته شده هم اکنون با افت همراه شده که به این ترتیب، تحلیل ها را بهم ریخته است.

وی گفت: البته بازار باید به این نکته توجه کند که نرخ دلار سامانه نیما از ۸ به ۱۱ هزار تومان افزایش پیدا کرده اما صرفا کاهش نرخ دلار آزاد را می بیند که از ۱۴ به ۱۱ هزار تومان رسیده و به این نکته توجه ندارد که عمده شرکت های بورسی در سامانه نیما دلار را خرید و فروش می کنند و از ۸ به ۱۱ هزار تومان افزایش نرخ داشته اند. این افزایش به زودی در صورت های مالی شرکت ها منعکس می شود و با ارائه گزارش های شش ماهه ، میزان تولید و فروش و بسیاری از موارد مالی روشن می شود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ