کد خبر: ۱۳۳۳۰۲
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۵/۲۸

با آغاز فرایند واگذاری ۲۰ درصد سهام در بورس:

"فسازان" با ۸۴۰ تومان کشف قیمت شد / رکورد جدید خریداران با کاهش سهمیه

با آغاز فرایند عرضه اولیه ۲۰ درصد از شرکت غلتک سازان سپاهان در بورس تهران، هر سهم نهمین شرکت جدید سال با ۸۴۰ تومان کشف قیمت شد و رکورد جدیدی در آمار خریداران به دست آمد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دقایقی قبل فرایند عرضه اولیه 20 درصد از سهام غلتک سازان سپاهان در بازار دوم معاملات بورس تهران شروع و طی آن هر سهم این شرکت 840 تومان کشف قیمت شد.

این عرضه شامل 75 میلیون سهم با محدوده قیمت 800 تا 840 تومانی هر سهم و سهمیه 200 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی بود که مانند همیشه به دلیل استقبال زیاد متقاضیان مقرر شد به هر کد 117 سهم تعلیق گیرد که به نقدینکی حدود 98.7 هزار تومانی نیاز است.

این کاهش سهمیه منجر شد تا بیش از 645 هزار سهامدار قادر به خرید سهام "فسازان" شوند و با ثبت رکورد جدیدی در عرضه های اولیه ، بورس تهران از این لحاظ از فرابورس پیشی گرفت . این خریداران شامل 644 هزار و 150 سرمایه گذار حقیقی و  هزار و 77 حقوقی هستند .

پیش از این در جریان عرضه اولیه پخش هجرت در 19 مرداد ، 600 هزار و 855 نفر و در عرضه 22 تیر پتروشیمی نوری، 580 هزار و 690 نفر قادر به خرید شده بودند.

براساس این گزارش،  طی پنج ماه اخیر سال جاری، سهام شرکت های سرمایه گذاری صدر تامین، کشت و صنعت شریف آباد، ژلاتین کپسول، پلی پروپیلن جم، سیمرغ، دارویی ره آورد تامین، پتروشیمی نوری و پخش هجرت عرضه اولیه شده و غلتک سازان سپاهان نهمین شرکت جدید بشمار می رود .

در این رویداد


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ