کد خبر: ۱۳۳۳۱۶
۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۵/۳۰

۵ صندوق برتر بازار سرمایه مشخص شدند / پیش بینی کارشناس از صنایع مقبول
در عملکرد یک ماهه :

۵ صندوق برتر بازار سرمایه مشخص شدند / پیش بینی کارشناس از صنایع مقبول

۵ صندوق برتر بازار سرمایه مشخص شدند و مدیر یک صندوق با بررسی سه عامل پیش بینی کرد برخی صنایع گزینه مناسبی برای سهامداری باشند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با بررسی عملکرد یک ماهه 5 صندوق سهامی برتر از بین 68 صندوق سرمایه‌گذاری، صندوق ارزش کاوان آینده با بازدهی 19.06 درصدی در رتبه نخست قرار گرفت.

همچنین صندوق های سرمایه‌گذاری سهام بزرگ کاردان با بازده 14.03 درصدی ، سهم‌آشنا با 13.30 درصد، صندوق مشترک رشد سامان و صندوق‌ سرمایه‌گذاری گنجینه رفاه با بازدهی 12.26 و 10.73 در رتبه های دوم تا پنجم جدول صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفتند.

صندوق ارزش کاوان آینده در هفته منتهی به 28 مرداد با بازدهی ماهانه 19.06درصد در رتبه نخست و بازدهی سالانه 177.20 درصد در رتبه دوم سالانه قرار گرفت و موفق به کسب بازدهی بیشتری از شاخص کل شد. این صندوق در یک هفته گذشته بازدهی بالغ بر  5 درصد داشته است.

بازدهی صندوق از ابتدای سال تا کنون 69 درصد است. بازده شاخص کل در بازه زمانی منتهی به 27 مرداد، 1.6 درصد در ماه و 7.98 درصد در سال و این بازدهی از ابتدای سال جاری، 45 درصد بوده است.

این صندوق 26 مرداد دارای 19819 واحد سرمایه­ گذاری با ارزش خالص دارایی برابر با 36.9 میلیارد تومان بوده است. ارزش هر واحد صندوق طی ماه گذشته از 1.5 به 1.8 میلیون تومان افزایش یافته به عبارتی طی ماه گذشته بیش از 17 درصد بازدهی نصیب سرمایه گذاران شده است.

دارایی صندوق به تفکیک 19 درصد در صنعت غذایی، 16.5درصد در صنعت محصولات دارویی، 12.5درصد در صنعت خودرو، 12درصد در صنعت سرمایه‌گذاری، 11درصد در صنعت ماشین آلات و 29 درصد در سایر صنایع سرمایه گذاری شده است.

در این رابطه ، امین موسوی مدیرسرمایه‌گذاری صندوق ارزش کاوان آینده با بررسی مهم‌ترین دلایل بازدهی این صندوق با تاکید بر اینکه تمرکز بازار فعلا بر روی شاخص هم وزن است به بورس پرس گفت: با توجه به وضعیت بازارهای جهانی، افزایش نسبی قیمت فلزات گران‌بها و پیش بینی رکود در اقتصاد جهانی، پیش‌بینی می‌شود بازارهای جهانی در کوتاه مدت با رونق همراه شوند .

وی با اشاره به چشم انداز بازارهای جهانی، دلار و روند صادراتی شرکت‌ها گفت: بر اساس موارد فوق، سهم و صنایعی که مصرف کننده مواد اولیه جهانی و فروشنده محصولات فرآوری شده در داخل هستند، می توانند گزینه‌‌های مناسبی برای سهامداری باشند. این گروه‌ها هم شاهد کاهش بهای تمام‌ شده هستند و هم در داخل فروش مطمئن‌تر و قوی‌تری دارند.

موسوی تاکید کرد: استراتژی صندوق ارزش کاوان در صنایعی است که شاید امروز مورد توجه نباشند اما در آینده بازار روی آنها متمرکز می شود.هیچ اولویت و تمرکزی در صنعت خاصی نداریم تا اگر یک متغیر اقتصادی تغییر کرد، صندوق دچار ریسک خاصی نشود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ