کد خبر: ۱۳۳۳۲۸
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۵/۳۰

درخواست پمپئو برای جلوگیری از اتمام تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران

درخواست پمپئو برای جلوگیری از اتمام تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران

وزیرخارجه آمریکا با نزدیک شدن موعد رفع تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل و لغو ممنوعیت سفر فرمانده سپاه و ۲۳ مقام دیگر از جامعه بین‌المللی درخواست کرد از وقوع این اتفاق جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، مایک پامپئو در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن متهم کردن ایران به راه‌اندازی کمپین ترور در یمن، سوریه و عراق از فرا رسیدن موعد رفع تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ و همچنین برداشته شدن ممنوعیت سفر علیه قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ابراز نگرانی کرد و از جامعه بین‌المللی خواست از وقوع این اتفاق جلوگیری کند.زمان برای محدود کردن فعالیت ایران جهت انجام اقدامات تروریستی تنگ می‌شود.

وی افزود: جامعه بین‌المللی از فرصت زیادی برخوردار است تا موعد رهایی ایران از قید و بندها برای ایجاد آشوب‌های جدید را محاسبه کرده و کاری جهت جلوگیری از آن انجام دهد. برای حل و فصل مشکلات قدیمی در خاورمیانه به تفکرات جدید نیاز است.

بنابراین گزارش، قطعنامه ۲۲۳۱ در سال ۲۰۱۵ در تأیید توافق هسته‌ای برجام به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید. همزمان با انقضای این قطعنامه در سال آینده میلادی منوعیت‌های سفر علیه قاسم سلیمانی و ۲۳ مقام دیگر ایرانی رفع خواهد شد.  

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ