کد خبر: ۱۳۳۳۳۵
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۵/۳۰

تحلیلی از نتیجه جنگ تجاری آمریکا و چین و ارائه پیشنهاد

تحلیلی از نتیجه جنگ تجاری آمریکا و چین و ارائه پیشنهاد

روزنامه مشهور آمریکایی با اشاره به سیاست افزایش تعرفه ای ترامپ ، نتیجه ادامه جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن را پیش بینی و پیشنهادی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وال استریت ژورنال اعلام کرد: سیاست دونالد ترامپ برابر چینی ها در حال شکست است زیرا نتیجه رویکرد سختگیرانه آمریکا علیه چین تا کنون هیچ امتیاز چشمگیری نداشته است.آمریکا نه تنها در سیاست های جنگ طلبانه علیه چین دست آوردی کسب نکرده بلکه این سیاست ها بطور فزآینده ای به اقتصاد این کشور آسیب رسانده است.

با سیاست های سختگیرانه آمریکا امروز چین با سایر نقاط جهان یکپارچه تر شده در حالی که آمریکا منزوی تر شده است.برای مقابله با شیوه های اقتصادی ناعادلانه چین، واشنگتن باید رویکرد را تغییر دهد و متحدین و نهادهای بین المللی را برای پیشبرد مجموعه ای از مطالبات متمرکز کند. ادامه جنگ تجاری با چین، هر دو اقتصاد را به سمت آبهای بالقوه خطرناک سوق می دهد.

به رغم هشدارهای نهادهای اقتصادی، ترامپ و مقامات ارشد کاخ‌ سفید با رد هرگونه نگرانی نسبت به کاهش رونق اقتصادی تاکید کرده‌اند که هیچ‌گونه چشم‌اندازی را برای ایجاد یک رکود اقتصادی متصور نیستند. ترامپ و مقامات وی همزمان تصریح کرده‌اند جنگ تجاری با چین، هیچ‌گونه صدمه‌ای را متوجه نظام اقتصادی آمریکا نخواهد کرد.

لری کودلو مشاور اقتصادی ترامپ نیز به‌تازگی در شبکه فاکس‌نیوز گفت، اگرچه تهدید تعرفه‌های تجاری و محدودیت‌های دیگر در این زمینه برای اقتصاد جهان مطرح است اما اقتصاد آمریکا در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد. نگرانی‌ها از رکود در اقتصاد آمریکا در یک هفته گذشته موجب شد تا هر سه شاخص اصلی بورس این کشور با افت ۳ درصدی مواجه شوند.

موسسه اعتبارسنجی فیچ در گزارش اخیر به سیاست‌های پولی انقباضی که فدرال رزرو و ۱۹ بانک مرکزی دیگر اتخاذ کرده‌اند اشاره کرد و آن را از زمان رکود ۲۰۰۹ تاکنون بی‌سابقه دانست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ