کد خبر: ۱۳۳۳۵۳
۰:۰ - ۱۳۹۸/۵/۳۱

اعتبار دو هزار میلیارد تومانی برای خرید قیر / کاهش تعهد دولت به یک چهارم
نماینده مجلس خبر داد :

اعتبار دو هزار میلیارد تومانی برای خرید قیر / کاهش تعهد دولت به یک چهارم

نماینده مجلس با اعلام اینکه تعهد دولت در تحویل قیر پروژه های عمرانی به یک چهارم کاهش یافته از تصویب تخصیص دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی بهادری با اشاره به بررسی موضوع ارائه قیر رایگان در صحن علنی مجلس، گفت: موضوع عرضه قیر رایگان برای اجرای پروژه های عمرانی در بودجه ۹۸ با بودجه سال های دیگر مقداری متفاوت است. زیرا در لایحه بودجه سال جاری تأکید شد وزارت نفت و دولت قیر را به صورت نقدی خریداری کرده و تحویل وزارتخانه ها دهند. این مسئله در مجلس به دلیل مذاکرات پی در پی و فشار دولت انجام شد زیرا آنها اعلام می کردند به دلیل کمبود بودجه شاید نتوان قیر مورد نیاز را تأمین کرد. بنابراین رویکرد خرید نقدی را در پیش گرفتند.

وی افزود: نوع عرضه قیر رایگان در بودجه سال ۹۸ عملا موجب شد این مسئله به حاشیه رفته و از دستور کار دولت خارج شود. این در حالی است که اگر مانند سال های گذشته اقدام به ارائه حجمی قیر رایگان می کردیم، بخشی از پروژه های عمرانی اجرایی شده بودند.

این نماینده ادامه داد: در ماه پنجم و ششم ۹۸ قرار داریم اما هنوز قیر رایگان به پروژه های عمرانی تحویل داده نشده است. از طرف دیگر در بودجه ۹۸ مقرر شد دولت و وزارت نفت، ۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان به وزارتخانه ها تحویل دهد اما با توجه به افزایش چشمگیر قیمت قیر، میزان تعهد دولت برای تحویل حجم قیر به یک چهارم کاهش یافته است.

وی گفت: با توجه به اعتراض نمایندگان مجلس مقرر شده سازمان برنامه و بودجه هرچه سریع تر دو هزار میلیارد تومان اعتباری برای خرید قیر و عرضه به پروژه های عمرانی اختصاص دهد. همچنین در نشست اخیر مجلس مقرر شد طرحی توسط کمیسیون عمران و کمیسیون برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار و تحویل میزان باقی مانده قیر تدوین شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ