کد خبر: ۱۳۳۳۹۳
۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۶/۲

افزایش اختلاف ترامپ با اروپا در مورد ایران یا بازگشت آمریکا به برجام ؟

افزایش اختلاف ترامپ با اروپا در مورد ایران یا بازگشت آمریکا به برجام ؟

اختلافات بر سر ایران در دیدار ترامپ با همتایان اروپایی‌ امروز در نشست گروه ۷ ، علنی خواهد بود و مهم‌ترین مسئله امنیتی ، تصمیم وی برای خروج از برجام است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس  بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد  ترامپ می‌خواهد فشار علیه ایران را افزایش دهد اما آخر این هفته (شنبه و یکشنبه) یکبار دیگر می‌فهمد متحدان آمریکا تمایلی برای پیوستن به وی ندارند.

اختلافات بر سر ایران در دیدار ترامپ با همتایان اروپایی‌ امروز در نشست گروه ۷ ، علنی خواهد بود و با آنکه دستور کار این نشست اقتصاد جهان خواهد بود اما مهم‌ترین مسئله امنیتی ، تصمیم ترامپ برای خروج از برجام است.

در این میان محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران اعلام کرده درباره  چگونگی بازگشت آمریکا به برجام و ایفای تعهدات اروپا و جامعه بین‌الملل با رئیس جمهور فرانسه رایزنی کرده است .

کشور‌های اروپایی حتی بعد از اقدام ایران در سرنگون کردن هواپیمای آمریکا و متهم شدن تهران به بر هم زدن امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس هم با سیاست‌های دولت ترامپ همسو نبوده و خواستار حفظ برجام هستند. کشور‌های اروپایی به رغم این توانسته‌اند برای ایران مزایای اقتصادی لازم ذیل این توافق را ایجاد کنند.

نارضایتی کشور‌های اروپایی از سیاست‌های افراطی ترامپ علیه ایران و رفتار‌های وی با متحدان اروپایی، موجب شده اروپایی‌ها اعتمادی به آمریکا نداشته باشند. علاوه بر این، ترامپ برای اینکه سفر وی به فرانسه پربار باشد مقدمه‌چینی‌های خوبی هم انجام نداده است. وی در حالی قدم به فرانسه می‌گذارد که درگیر جنگ تجاری با کشور‌های اروپایی است با متحدان آمریکا در ناتو بر سر بودجه دفاعی در افتاده و بر سر موضوعی که شاید در ابتدا خنده‌دار به نظر برسد، پیشنهاد خرید جزیره گریلند از دانمارک وارد مجادله با دانمارک شده است.

بیشترین حمایتی که ترامپ ممکن است از یک کشور اروپایی دریافت کند، احتمالاً از طرف بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ