کد خبر: ۱۳۳۴۳۴
۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۶/۳

فرانسه از درخواست مذاکره درباره برنامه موشکی ایران عقب نشینی کرد
روزنامه دولت :

فرانسه از درخواست مذاکره درباره برنامه موشکی ایران عقب نشینی کرد

روزنامه دولت اعلام کرد فرانسه از شرط مذاکره درباره فعالیت‌های موشکی ایران عقب‌نشینی کرده و تمام توجه را بر یافتن راهکار مالی متمرکز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس روزنامه دولتی ایران بنابر اطلاعات دریافتی از منابع آگاه اعلام کرد در گفت‌وگوهای اخیر مقام‌های ایرانی و فرانسوی که با ملاقات خصوصی ظریف و مکرون پشت درهای بسته پیشرفت بیشتری یافته، پاریس از شروط اولیه یعنی درخواست برای مذاکره درباره فعالیت‌های موشکی ایران عقب‌نشینی کرده و تمام توجه طرف فرانسوی بر یافتن راهکار مالی جهت تحقق منافع اقتصادی تهران متمرکز شده است.

در  این میان تهران به پاریس اعلام کرد هرگونه کمک مالی از سوی فرانسه باید بدون هیچ پیش‌شرط و درخواست جانبی باشد تا اعتماد از دست رفته ایران به اروپا بازسازی شود.

ناگفته پیدا است، بسته پیشنهادی ایران که بی تردید با رد گزینه‌های پیشنهادی پاریس همراه بوده به پایه‌ای برای تداوم نتیجه‌بخش مذاکراتی سازنده تبدیل شده است.

این گفته ظریف ساعتی بعد از دیدار مکرون در پاریس که پیشنهادهای رئیس جمهوری فرانسه، پیشنهادهای خوبی برای نجات توافق هسته‌ای است، نشان داد دیپلماسی مبتکرانه تهران چه اندازه در حساس‌ترین پیچ اجرای برجام به کار آمده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ