کد خبر: ۱۳۳۴۵۸
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۶/۳

برنامه سازمان بورس درباره بازار برتر، بازار پایه و تدوین سه دستورالعمل جدید
معاون نظارت بر بورس ها و ناشران خبر داد :

برنامه سازمان بورس درباره بازار برتر، بازار پایه و تدوین سه دستورالعمل جدید

معاون سازمان بورس با اعلام نکاتی درباره بازار برتر بورس و بازار پایه از تدوین سه دستورالعمل جدید و مهم انضباطی، مصادیق دستکاری و پذیرش خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن امیری در مورد راه اندازی بازار برتر بورس تهران و اجرای قوانین جدید بازار پایه فرابورس به سنا گفت: بازار برتر پیشنهاد دو ماه پیش هیات مدیره بورس بوده که توسط کمیته تدوین درحال بررسی است که در آن پیشنهاد شده ، برخی شرکت های بزرگ و دارای شفافیت بهتر با حجم مبنا و دامنه نوسان متفاوت داد و ستد شود.

وی ادامه داد:درحالی تعداد و زمان توقف و بازگشایی نمادها کاهش چشمگیری داشته که هیچ مشکلی در بازارهای اصلی نیست و بعد از اعمال اصلاحات دستورالعمل ها ، خبری از توقف طولانی مدت نماد نیست. مگر این که مسائل خاصی مانند موارد حقوقی و دادگاه مطرح و یا اطلاع رسانی با اهمیتی وجود داشته باشد که با درخواست شرکت و به دلیل ملاحظات بیرونی زمان توقف طولانی شده باشد.

این مقام مسئول درباره اجرای مقررات جدید بازار پایه فرابورس هم توضیح داد: به دلیل طبقه بندی شرکت ها در سه تابلوی زرد، نارنجی و قرمز ، پیش بینی می شود روند بازگشایی نمادهای منتقل شده تسریع شود اما شرکت ها باید کسری اطلاعات را برطرف کنند تا بتوانند وارد بازار شوند. البته طبیعی است اگر شرکتی در بازار قبلی نتوانسته اطلاعاتی دهد، فارغ از دلیل ان در بازار پایه هم نتواند اما در بازار پایه تا حدی از این مشکلات حل می شود. چون مسئولیت توقف و بازگشایی به طور کامل به فرابورس تفویض شده و پیش بینی این است که زمان بندی ها کوتاه تر شود.

امیری از تدوین سه دستورالعمل جدید و مهم انضباطی، مصادیق دستکاری و پذیرش خبر داد که پس از بررسی در کمیته تدوین، جهت بررسی و تصویب به هیات مدیره سازمان ارسال شده و احتمال دارد دستورالعمل پذیرش طی هفته آتی ابلاغ شود. دستورالعمل انضباطی نیز در یکی دو جلسه آینده هیات مدیره سازمان بورس تصویب و ابلاغ خواهد شد. دستورالعمل مصادیق دستکاری نیز در حال بررسی و جمع بندی است.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر زمان گزارشگری شرکت ها طی یک سال اخیر گفت: زمان انتشار اطلاعات مناسب بوده و تاخیرهای زیاد برخی ناشران به شدت کم شده و شاخص میانگین تاخیر گزارشگری از حدود ۲۳ روز به یکی و دو روز رسیده است.

امیری با تاکید بر افزایش سطح کیفی گزارش ها در هیات نظارت بر بورس ها و اوراق بهادار ادامه داد: از دیگر برنامه های معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس افزایش کیفیت گزارش ها بوده و باید اجرای مواردی همچون اصلاح فرم ها و افزایش نظارت کیفیت گزارشگری ارتقا یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ