کد خبر: ۱۳۳۴۸۰
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۶/۴

سئوالات توکلی درباره تبانی دو نماینده مجلس در خرید ۶ هزار خودرو و بحران پوشک
در نامه ای به دو مسئول :

سئوالات توکلی درباره تبانی دو نماینده مجلس در خرید ۶ هزار خودرو و بحران پوشک

عضو مجمع تشخیص مصلحت در نامه ایی ، چند سئوال را درباره تبانی دو نماینده مجلس در خرید ۶ هزار خودرو و بحران پوشک و... مطرح کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت و رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به رییس کمیسیون حقوقی و نایب‌رئیس هیأت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان ، خواستار توضیح درباره تخلفات مالی و خودرویی دو نماینده ابهر و زنجان شد.

وی در این نامه خطاب به ملکشاهی اعلام کرد: جنابعالی در پاسخ به استعلام دادستان عمومی و انقلاب تهران در ارتباط با تخلفات محمد عزیزی نمایندۀ ابهر و فریدون احمدی نمایندۀ زنجان در بهمن ۹۷ اعلام کردید که با توجه به بررسی به عمل آمده و توضیحات نامبردگان، رفتار در تخلفات خودرویی و طلا خارج از مصادیق ایفای وظایف نمایندگی تشخیص داده نشد.

در این باره چند پرسش پیش می‌آید:

۱- آیا به نظر هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، تبانی در خرید ۶ هزار خودرو به صورت رانتی و چند صد کیلو طلا و همکاری با فردی که جزء ۱۵ نفر اول کسانی است که با خرید بیش از ۳۰ هزار سکه، کمک به اخلال در نظام اقتصادی کردند، جزء وظایف نمایندگی است؟

۲- آیا ایجاد بحران در موضوع پوشک که حتی رهبر به آن ورود و گلایه کردند و در این بحران، رد پای شرکت پارس حیات که نقش محمد عزیزی در آن برجسته است، جزء وظایف نمایندگی است؟

۳- هیأت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان چه بررسی ای به عمل آورده و براساس وجه عقلانی یا قانونی این همه تخلف را خارج از حیطه وظایف نمایندگی نشناخته؟ توضیحات نامبردگان چه بوده که حکم بر برائت آنان کرده است؟

اگر در این باره همان بهمن ۱۳۹۷ موضع درستی اتخاذ می کردید کار این دو نماینده به اینجا می کشید؟

خواهشمند است برای حفظ شأن و جایگاه مجلس به افکار عمومی توضیح کافی بدهید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ