کد خبر: ۱۳۳۴۹۲
۱۳:۵ - ۱۳۹۸/۶/۴

تعجب قاضی دادگاه متهم پرونده بانک سرمایه از سرنوشت ۶۰۰ میلیارد تومان وام !

تعجب قاضی دادگاه متهم پرونده بانک سرمایه از سرنوشت ۶۰۰ میلیارد تومان وام !

قاضی دومین دادگاه گروه جهانبانی از متهمان پرونده بانک سرمایه گفت:طی دو سال۶۰۰ میلیاردتومان وام برای واردات کالای اساسی دریافت شد اما مشخص نیست چگونه از جیب این و آن سر در آورده است؟

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،به نقل از ایسنا، قاضی مسعودی مقام در دومین جلسه دادگاه گروه جهانبانی از متهمان پرونده بانک سرمایه که صبح امروز در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی برگزار شد ، ضمن تفهیم مفاد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری به متهمین گفت: جهانبانی در جلسه گذشته بخشی از دفاعیات را ارائه داد و مابقی دفاعیات برای امروز باقی ماند.

وی خطاب به جهانبانی افزود: با توجه به زمان و با وصف اینکه از تکرار خودداری شود دفاعیات را بیان کنید.

جهانبانی هم توضیح داد : محمدرضا الله یاری مدیرعامل شرکت آرمان اندیش میثاق است که با وی بابت خرید برنج چندین قرارداد داشتیم. بخشی از مبلغ پرداخت شده و بخشی باقی مانده بود. .

وی در رابطه با فعالیت در دوبی و آلمان هم گفت: شرایط آن زمان منجر به افزایش واردات شده بود. سال ۹۰ و ۹۱ حدود ۷۰ میلیارد گوشت وارد کردیم. برای اینکه ۱۲ درصد هزینه نشود شرکتی در دوبی و دفتری در آلمان اجاره کردیم. اجاره بهای دفتر آلمان نزدیک به ۱۴۵۰ یورو بود. کل موارد سرمایه گذاری این موارد بود.

این متهم ادامه داد: بخش عمده سهام قبل از خریداری بانک سرمایه در اول مهر سال ۹۰ توسط سینا جهانبانی برادر زاده من بود. عملا این سهام برای من و با وکالت نامه در رهن عسگریه قرار داشت.

جهانبانی در رابطه با ارزیابی ملک مشکین دشت هم گفت: این ملک سال ۹۶ حدود ۶۰۰ میلیارد ارزیابی شد. تورک در این پرونده گفت پرونده به کیفری ۲ استان ارسال شده و آزاد خواهم شد اما متاسفانه بازپرس عوض شد و بازداشت شدیم. این طرح از پروژه‌های ملی در جذب توریست و رونق اقتصادی در منطقه بوده و کارشناسان در سال جاری فقط نسبت به سندهای ۶ دانگ ارزیابی کردند و قولنامه‌ها و ... ارزیابی نشد.

وی با بیان اینکه نماینده دادستان گفته بود به جای گوشت، گاو مولد تولید می کردید ادامه داد: گوشت در ایران کالای اساسی و راهبرد است. اقتصاد هر کشور بخش های مختلفی دارد و بخشی از آن از طریق صادرات انجام می‌شود. گوشت و محصولات دامی علی رغم خودکفایی در داخل به دلایل مختلف از قبیل خشک‌سالی از کشورهای دیگر وارد می‌شود.

قاضی مسعودی مقام نسبت به دفاعیات این متهم که به حواشی می پرداخت واکنش نشان داد و گفت: از سال ۹۲ تا ۹۴، تعداد ۴۸۹ فقره تسهیلات تنها از بانک سرمایه دریافت کردید. ۱۱۹ فقره از آن معوق است.

وی عنوان کرد: بحث تولید و واردات که به آن اشاره می‌کنید تنها رقم اندکی از تسهیلات دریافتی را به این بخش اختصاص دادید. ردیابی آنها روی میز است.

قاضی مسعودی مقام با نشان دادن گزارش ها و استعلامات گفت: استعلام بانک مرکزی نشان می دهد این تسهیلات را صرف واردات نکردید. اگر واردات داشتید باید تسویه هم می کردید نه اینکه برای تسویه، دوباره تسهیلات بگیرید.

وی ادامه داد: برای همین است که با یک لشکر به بانک سرمایه می روید تا مسئولان وقت آن بانک برای شما تسهیلات فراهم کنند؟ پنج نفر نزد بخشایش رفتید که تسهیلات بدهند، اگر وارد کننده بودید مسیر قانونی را طی می کردید. چرا به کارهای ساختمان و... وارد شدید؟ برای همین است که به بچه‌های مسئولان وجوه غیر قانونی پرداخت می‌کنید و آنها را به دفتر آورده تا از آنان سوءاستفاده کنید؟

وی افزود: در دو سال ۴۸۹ فقره و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتید تا کالای اساسی وارد کنید ولی نمی‌دانم چطور از جیب این و آن سر در آورده است؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ