کد خبر: ۱۳۳۴۹۵
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۶/۴

شرکت ملی پخش حذف کارت جایگاه‌داران سوخت را رد کرد / علت محدودیت

شرکت ملی پخش حذف کارت جایگاه‌داران سوخت را رد کرد / علت محدودیت

سخنگوی شرکت ملی پخش با رد شائبه حذف کارت جایگاه‌داران، علت محدود کردن کارت این گروه را تشویق مردم به استفاده از کارت شخصی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فاطمه کاهی درباره تعداد افرادی که هنوز کارت سوخت دریافت نکردند به ایلنا، گفت: با توجه به فرآیندهای تعریف شده، اطلاعات خودروها پس از شماره گذاری دریافت و به صورت خودکار، کارت هوشمند سوخت صادر شده و به آدرس مالک خودرو ارسال می‌شود. با این اوصاف از منظر وزارت نفت همه خودروها دارای کارت هوشمند سوخت هستند. اما با توجه به کم اهمیت شدن استفاده از کارت‌های هوشمند شخصی از سال 94 بیشتر مالکین از کارت آزاد جایگاه‌دار استفاده می‌کردند.

وی افزود: با توجه به فراخوان‌های انجام شده حدود 4.5 میلیون نفر درخواست المثنی دادند که تا پایان مهر سال جاری همگی تولید و ارسال خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر همه جایگاه‌ها به سامانه کارت هوشمند سوخت تجهیز شدند، درباره زمان حذف کارت جایگاه‌داران گفت: هیچ برنامه‌ای برای حذف کارت جایگاه‌دار وجود ندارد. علت محدود کردن کارت جایگاه‌داران نیز تشویق مردم به استفاده از کارت هوشمند شخصی است.

کاهی درباره احتمال سهمیه‌بندی با اعمال اجباری‌شدن استفاده از کارت سوخت شخصی ادامه داد:  دولت و مجلس هیچ برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی به شرکت ملی پخش اعلام نکردند و صرفاً به منظور جلوگیری از سوء استفاده از کارت‌های هوشمند شخصی، این طرح اجرا می‌شود.

وی درباره تغییر میزان مصرف سوخت با اعمال سوخت‌گیری با کارت شخصی افزود: با توجه به اینکه در روزهای ابتدایی اجرای طرح هستیم فعلا آمار دقیقی نمی‌توان ارائه داد.

کاهی درباره تاثیر استفاده از کارت بر کاهش میزان مصرف نیز تاکید کرد: قطعاً با توجه به سوء استفاده‌های انجام شده از کارت‌های شخصی در صورت همکاری مردم و استفاده حداکثری از کارت شخصی جلوی سوء استفاده‌های احتمالی گرفته خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ