کد خبر: ۱۳۳۴۹۹
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۶/۴

امیدواری ظریف به  کسب نتایج مثبت از سفر به فرانسه و علت حضور در چین و ژاپن

امیدواری ظریف به کسب نتایج مثبت از سفر به فرانسه و علت حضور در چین و ژاپن

وزیر خارجه با اعلام جزییاتی از سفر ناگهانی دیروز به فرانسه و ابزار امیدواری به کسب نتایج مثبت ، درباره سفر به چین ، ژاپن و مالزی توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا ، محمدجواد ظریف در بدو ورود به فرودگاه پکن در خصوص اهمیت سفر به فرانسه به خبرنگاران ، گفت:‌ این سفر با دعوت وزیر خارجه فرانسه و با هدف ادامه مشورت هایی بود که در هفته های گذشته میان روسای جمهوری دو ‌کشور صورت گرفته بود.

وی افزود: جمعه گذشته هم برخی مسایل را در پاریس با وزیر خارجه و ماکرون بررسی شده بود اما نیاز بود برخی نکات مانند مسایل بانکی و نفت که به توضیح یا مذاکره بیشتری نیاز داشت، بررسی شود. این کار در مذاکره فشرده و ۴ ساعته انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: یک ساعت هم با مکرون در این مورد گفت وگو شد و فرصتی یش آمد تا آخرین تحولات و هماهنگی ها با مشاور نخست وزیر انگلیس و مشاور صدر اعظم المان به عنوان دو عضو اروپایی برجام مرور شود. امید است این گفت و گوها برای اجرای تعهدات اروپایی ها در برجام‌ موثر باشد و اروپایی ها قادر به ایفای تعهدات باشند.

ظریف در مورد سفر به پکن هم توضیح داد: در چین ضمن بررسی آخرین وضعیت برجام و منطقه، برنامه ۲۵ ساله درازمدت و راهبردی ایران و چین مورد بررسی قرار می گیرد که طی هفته ها و ماه های گذشته ، فعالیت مشترک زیادی در قالب انجام شد و تصویر دراز مدتی از همکاری ها طراحی و قرار است به طرف چینی ارائه شود.

وی در مورد سفر به ژاپن و مالزی هم گفت: این سفر دومین سفر بوده و قرار است گفت و گوهای دوجانبه  دو کشور ادامه یابد. در مورد مالزی هم با توجه به نزدیکی دیدگاه های دو کشور ، نیاز است هماهنگی هایی برای همکاری در جهان اسلام و روابط دو جانبه صورت بگیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ