کد خبر: ۱۳۳۵۲۰
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۶/۵

روحانی برای مذاکره با آمریکا چند شرط اعلام کرد

روحانی برای مذاکره با آمریکا چند شرط اعلام کرد

رئیس جمهور گفت: در صورت برگشت آمریکا به تعهدات و حذف تحریم‌ها و احترام به حقوق ملت ، ایران هم کاملا" به تعهدات‌ عمل می‌کند و می‌توان در مورد مذاکره فکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در مراسم طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن گفت: سیاست خارجی دولت تغییری نکرده و از روز اول ، همان شعار تعامل سازنده ایران با جهان بود که در این 2 سال هم عملی شده است. رهبر معظم انقلاب هم در آغاز این دولت اعلام کردند سیاست ایران تعامل گسترده با جهان است. یعنی رهبر یک گام هم فراتر از گام دولت را بیان کردند.

وی افزود: بنابراین دولت با همین مبنا حرکت می‌کند و خواهان تنش با دنیا نیست بلکه خواهان امنیت منطقه و جهان و همکاری با همه کشورهای دوست بوده و آماده‌ است در راستای مقررات بین الملی و در چارچوب منافع ملی و امنیت ملی حرکت کند. به این دلیل مسیری را بنام توامندتر کردن ایران و قدرت ملی‌ انتخاب کرد.

روحانی در رابطه ایران با آمریکا هم تاکید کرد: بدون حذف تحریم های آمریکا ، هیچ تحول مثبتی رخ نخواهد داد. بنابراین اگر آمریکا به تعهدات برگشت و تمام تحریم‌های ظالمانه را دست برداشت و به حقوق ملت ایران احترام گذاشت ، ایران هم کاملا" به تعهدات‌ عمل می‌کند و می‌توان در مورد مذاکره فکر و بر مبنای منافع ملی حرکت کرد. چرا که ایران دنبال حل مسائل و مشکلات از راه معقول است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ