کد خبر: ۱۳۳۵۵۸
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۶/۶

مواضع وزیر خارجه آمریکا درباره ایران تغییر نکرد و ادعاها تکرار شد

مواضع وزیر خارجه آمریکا درباره ایران تغییر نکرد و ادعاها تکرار شد

وزیرخارجه آمریکا با تاکید بر مواضع قبلی درباره ایران ، ادعاهای گذشته را تکرار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،‌ مایک پمپئو در پاسخ به این سئوال که با توجه به تلاش‌های سران گروه ۷ آیا ممکن است توافق هسته‌ای جدیدی با ایران انجام شود به فاکس 59 گفت: سعی کردیم برخی کارهای ساده را انجام دهیم مانند اینکه اول اطمینان حاصل کنیم حکومت ایران و بزرگترین حامی ترور ، موجب وحشت دنیا نشود .

وی افزود: می‌خواهیم ایران کشوری عادی باشد و به سلاح هسته‌ای دست نیابد. فشار زیادی اعمال شد تا مردم ایران بتوانند مسیر حکومت را تغییر دهند. وقتی این کار را انجام دهند، راه حلی جدید، تفاهمی جدید و توافق‌های جدیدی به وجود خواهد آمد. امیدواریم این اتفاق زودتر بیفتد. به نفع جهان است که چنین چیزی رخ دهد . این ماموریت و هدف آمریکا است.

پمئپئو درباره احتمال دیدار روحانی و ترامپ برای دست‌یابی به راه‌حل هم گفت: زمان روی کار آمدن دولت جدید، ایران در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای بود و سامانه‌های موشکی‌ را ارتقا می‌داد. قتل و کارزار ترور در سراسر جهان برپا می‌کرد و پولی را که دولت اوباما به آن داده بود در اختیار داشت. تمام آن را به هم‌ ریخیتم و از توافق خارج شدیم که این توافق، راه دستیبابی ایران را به سلاح هسته‌ای فراهم می‌کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ