کد خبر: ۱۳۳۵۷۶
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۶/۶

واعظی : اگر پیشرفتی در مذاکرات نشود گام سوم قطعا اجرا می‌ شود

واعظی : اگر پیشرفتی در مذاکرات نشود گام سوم قطعا اجرا می‌ شود

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجام گفت: اگر پیشرفتی نداشته باشیم، گام سوم را قطعا اجرا خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت،گفت: برای رفاه مردم ایران، روابط خارجی باید بتواند تأمین کننده نیازمندی ها باشد. بر همین اساس است که طی چند هفته گذشته با فرانسه گفتگوها و دیدارهایی را داشته و برنامه هایی را در پیش گرفتیم تا از این طریق بتوانیم حقوق ایران در برجام را محقق کنیم.

وی افزود: یکی از هدف گذاری های سفرهای آسیایی و اروپایی ظریف این است که بتواند در دیدارها گام های اساسی را برای رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران بردارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آمریکایی ها مطالبی را در بحث ملاقات با مسئولان ایران مطرح می کنند، ادامه داد: ملاقات باید برای یک هدفی باشد و تا زمانی که اعتماد نداشته باشیم اهدافی که دنبال می کنیم محقق می شود. آمریکا ابتدا باید اشتباه اعمال تحریم علیه ایران را اصلاح کند. سر میز ۱+۵ بازگردد و به توافقات صورت گرفته پایبند باشد و سپس وارد بحث دیگری شود.

ویدرباره جزئیات گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای گفت: جزئیات در همان زمان اجرا اعلام می‌شود ولی اگر پیشرفتی نداشته باشیم، گام سوم را قطعا اجرا خواهیم کرد.

واعظی در خصوص پیش‌شرط‌های آمریکا برای انجام گفتگو با ایران افزود: نمی‌دانم مسئله مطرح شده چیست اما در چند ماه گذشته مواضع مختلفی را از زبان آمریکایی‌ها شاهد بودیم از ۱۲ شرطی که وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد تا عقب‌نشینی آنها و این که گفتند هیچ پیش‌شرطی نداریم و ترامپ هم اعلام کرد که فقط می‌خواهیم ایران سلاح هسته‌ای نسازد. نمی‌دانیم در آمریکا چه کسی صحبت می‌کند و حرف کدام را بپذیریم. به نظر می‌رسد در ارتباط با ایران سرگردان هستند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ