کد خبر: ۱۳۳۵۹۳
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۶/۸

وزیر صنعت از واگذاری دو شرکت به مپنا حمایت کرد/ دستور فروش فوری بلوک هپکو

وزیر صنعت از واگذاری دو شرکت به مپنا حمایت کرد/ دستور فروش فوری بلوک هپکو

وزیر صنعت از واگذاری آذرآب و واگن پارس به مپنا استقبال کرد و از عرضه مجدد بلوک ۶۰ درصدی هپکو و تعیین تکلیف فوری سهامدار عمده و مدیرعامل توسط سازمان خصوصی سازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا رحمانی در جریان جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری مرکزی گفت: وزارت صنعت از واگذاری دو شرکت آذرآب و واگن پارس اراک به مپنا استقبال کرده و از سیاست تشویقی حمایت می کند. چرا که مپنا توانمندی های قابل توجهی داشته و فعالیت های آن با آذرآب همخوانی دارد و به احیای این صنعت مهم کمک کرد .

وی ادامه داد: باید هپکو و آذرآب هرچه سریعتر مدیریت شوند تا برخی تنگناها و مشکلات به اقتصاد ضربه نزند. در این میان حلقه مدیریتی این شرکت ها به اندازه کافی فرصت داشته اما نتوانسته اند این واحدها را به چرخه تولید بازگردانند. بنابراین فرصت آن رسیده که نسبت به ساماندهی این صنایع مهم تصمیمات کارگشا اخذ شود.

این مقام مسئول با اشاره به تعیین تکلیف سازمان خصوصی سازی در معرفی مدیر کارآمد و لایق برای شرکت هپکو اراک و آماده سازی این شرکت فرابورسی برای واگذاری دوباره بلوک 60 درصدی ، ادامه داد: اگر چه جریان واگذاری باید با موافقت سهامدار اصلی انجام شود اما برای تعلل در موافقت و عدم همکاری وی نیز راهکارهای قانونی وجود دارد که در صورت نیاز به کار گرفته می شود.

رحمانی ادامه داد: تاکنون از برنامه وام ۹۰ میلیارد تومانی به هپکو توسط بانک ملی ، ۳۰ میلیارد تومان داده شده و  باید در پرداخت رقم باقی مانده تسریع شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ